Akut fika med Annne!



Man måste agera skyndsamt om något skall hända. Inser att vår kontakt, oftast IRL Annne fikar runt lite överallt.

Fika med Annne på Hellmans idag.

Kaffe hit och dit

Tycker att det har fikats lite väl mycket på sista tiden på alla möjliga ställen i vårt avlånga land även om det mestadels rör på sig i mellersta Sverige. Fundrar nu på hur människan har det och vill förstås höra lite om hennes rapporter och om saker hon varit med om och medverkat i. Känner ett allvarligt behov av att få kontakt med människan. Kallade till allmän fikastund på kafeét och hoppades att de som ville och som läser bloggar i arla morgonstund skulle nappa.


Vilka som  kom

Som jag väntade mej var Anne på benen och stressade lite extra och dök sedemera upp. Selma skulle vara kvar hemma i trädgården i Norrland ( tror jag den finns) och gå och skrota.


Cykel och Funwalk
Tog cykeln och åkte ner
 till stan, hann med ett pass på gymet. Alla var där. Tofsen och Grävis, Humlan och Beigan samt några till. Jag har inte varit så aktiv unde den senaste tiden varför det var flera jag inte sett tidigare.  Kändes kul att jag tog mej dit och som sagt nu väntade kaffet.


85 cm hit och dit.

Lite sen blev jag så Annne fick vända och och komma tillbaka( 10 Min). Anledningen är att det skärp jag skulle köpa inte passade. Jag tog förståss samma storlek som alltid men det stämde inte. Blev tvungen att diskutera med expediten om 85 cm skärpen var kortare nu för tiden. Hon trodde inte det. Däremot informerade hon mej om att det varit en förfärlig åtgång på nästa storlek. Lyckades hitta en passande storlek, hängde upp byxorna och begav mej til kafeét där Annne ganska omgående dök upp.

Fikat

Nu har vi fikat och jag har erhållit nödvändig information. Vi har gått igenom aktuell officiell status avseende liv och leverne, ev viktökning, riktiga tjockisar, var man hittar snygga skjortor till unga män, sommarjobb, studenten, att få vara mamma igen, Gudrun Sjödén och min kollegas katter, varför jag inte vill ha tights kombinerat med klänning, att arbeta massor i mängder lite då och då och hur som hellst och mycket annat. Ett samtal i och kring livet alltså. Det var jättekul att träffa Annne som kom inflängande från där hon bor mitt i morgon ruschen.


Ensam möhippemänniska kanske? Dök upp mitt i kaffet.

Den rosa slöjan.

Helt plötsligt kom det incyklande en tjej i lång rosa slöja och med matchande turkos tröja samt en liten princesskrona i jag tror rött som tyvärr inte syns på bild.

Tycker Du att detta är en konstig bild. Detta beror på attt mannen just då skickade ett sms som jag valde att prioritera framför plåtandet, någon jag nu så här efterår ångrar. Vad han skrev? Jo han undrade om jag skulle hem nu eller sen då sonen skulle ha bilen inkl dragkrok. Pigg och glad som jag var tänkte jag självklart " cykling hem alltså". Vi konstaterade mitt i ett samtal att detta måste vara en möhippa? Min fundnering blir nu, var är övriga i möhippegänget? Har Du någon aning om detta?

En rolig fikastund i dag alltså. tack Annne att Du rejsade så snabbt in till stan från landet utanför.
Av denna anledning blev bilden som den blev. Ni ser dock den rosa slöjan i mitten i bild.


Kommentarer
Postat av: anne

Tack själv!



Ärendena fick jag uträttat och fika necesse est!



Däremot går det trögt på husröjsfronten...

2010-06-05 @ 14:51:04
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Selma

Jo, fast detta Norrland räknar jag till södra Sverige. Här finns både fästingar och sniglar. Isch! Fast om sanningen ska fram finns här äppelträd det blir ätliga äpplen på också...

2010-06-05 @ 15:59:55
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Fika är mycket nödvändigt i detta livet, både nu och förr!

När jag var liten hade mor café under några år. Då var hon alla ungdomars biktmoder och de hängde i flockar runt vårt köksbord när hon inte jobbade. Idag hänger jag och mina vänner på café (eller puben) när vi behöver lösa viktiga problem vi har, från det allra enklaste, till riktiga livsfrågor. Det har vi gjort under ganska många år dessutom.

Fika bör man!

2010-06-05 @ 18:28:04
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Znogge

Fika är alltid rätt! Speciellt om det innebär en gräddbulle eller en chokladboll. Då är jag såld...



Trevlig kväll!

2010-06-05 @ 18:37:32
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0