Det är nu det börjar




Nu har han fått henne, mannen från en liten ort i mellersta Sverige, uppvuxen i en ganska vanlig familj med pappa som var och syster som är verksamma inom socialtjänsten och mamma som hade snarlika utredande arbetsuppgifter i annan verksamhet. I Sverige kan man faktiskt träffa vårt lands kronprinsessa och man kan bli kär i henne och det kan faktiskt vara ömsesidigt och allt detta kan resultera i att man får gifta sig med henne.

En man av folket och en kvinna av börd och kungasläkt blir kära och börjar en vandring och ett liv tillsammans. I ett demokratiskt samhälle är detta inte en dröm. Vi behöver inte nypa oss i armen. I vårt land är detta faktiskt möjligt.

Idag har vi sett två människor som ser ut att verkligen älska varandra också få varandra. Det är härligt att se.

Sen funderar jag faktiskt hur det är att gifta in sig i kunglig släkt....även om vi har sett vår kungafamiljs mera personliga delar, av dem vi får se, denna helg. Vi har fått se många glada skratt och mycket kul. Jag undrar hur det är att få barnbarn som blir prinsar och prinsessor? Hur det är att alltid mötas med Säpofolk? Hur det är att träffa barnbarnen tillsammans med Säpo? Hur är det att vara syster och få landets Kronprinsessa till sin svägerska och hur är det att få Kronprinsessan till sin moster? Funderar vidare på hur det är att jobba inom socialtjänsten och att alla vet att man är släkt med kungahuset? Jag bara funderar?


Kommentarer
Postat av: anne

Ja. Visst är där mycket att fundera på, men tänk dig motsatsen.



TÄNK om någon, Kungen/Riksdagen, hade sagt NEJ till äktenskap dem emellan! VAD hade hänt då???

2010-06-19 @ 18:37:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jo, onekligen hade det varit häftigt att ha varit på plats, jag funderade ärligt talat på det. Men så fick delar av familjen andra planer så jag la ner det hela.



Hursom helst tycker jag att det varit underbart vackert allt, man blir lycklig av att se dem.

2010-06-19 @ 20:00:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Jag tror jag fixa't! :)

2010-06-19 @ 22:21:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jess

Jag funderar på vad de pratar om, gästerna på festen!?

:)

2010-06-19 @ 23:49:57
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja visst vore det intressant att veta, ett fasligt konverserande har det nog varit.

2010-06-20 @ 19:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0