Glada gymet


På  med skorna! Här skall tränas.


Idag var det Funwalk på gymet , en rörelse i grupp som liknar eller egentligen är det väl samma sak som sk crosstraining  dvs man står på crosstrainingscyklar bredvid varandra glatt påhejade av instruktören som befinner sig också hon på en cykel men framför oss.

Idag var det "Lundastudenten" som hölli passet. Lundastudenten är nu hemma hos familjen över sommaren och passar på att jobba på gymet och erbjuda oss, som så behöver lite glada pass. Första låten gick igång...När vi gräver guld i USA sjöng grabbarna och vi var på G klart omgående. De gamla vanliga var inte där däremot lite glada morsor och andra behövande inklusive" frescho" som jag känner lite grann då våra vägar har mötts i bådas vårt arbete. Frescho kom lite sent instormande till passet och gjorde hågon halvfixatillmiginnanpassetgrej inne i crosstrainingssalen.



Lite styrka också.

Magträning pågår. Min favorit.

Därefter var det stretch. Idag gjorde jag många olika övningar glatt påhejad av mannen som också han var med idag. Vissa övningar fixar jag inte om inte mannen är med och drar till beneländet så man når.



Därefter pratar vi lunch, nötfärsbiffar, potatis, brunsås till sonen,röd paprika, bönor, anwar...heter det så och humus och mineralvatten.

Kaffe...i skrivandets stund har det blivit tre koppar...

Ps. Jag har tänkt på något roligt idag. Inga gjorde en kommentar i ett av mina inlägg där jag beskriver kalorimängden i ett glas rött. Inga konstaterar utifrån hennes egen beräkning att 2 glas lätt ger 500 kalorier och att då följaktligen 2-3 glas kan fylla den totala mängden av dagsbehovet och att man i så fall kan slippa helt att laga mat. Detta tänkte jag på och skrattade gott åt under passet. Lundastudenten trodde säkert att jag skrattade åt att själva passet var så kul. d.s.

Bilder kommer...när andra datorn är ledig dit mobilen funkar...


Kommentarer
Postat av: anne

Ajvar? Ungersk paprikaröra?



Värst vad du har haft kul idag! Jag vill också...



Frescho, var det någon nykomling eller vad?

2010-06-13 @ 16:29:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis fast denna var nog någon bosnisk variant.

2010-06-13 @ 16:33:27
Postat av: Anonym

Brukar benämna några motionskamrater här på bloggen.

2010-06-13 @ 16:33:49
Postat av: anne

Nu har jag skrivit opedagogiska instruktioner! :)



Jag har en HTC, fast ärligt talat funderar jag på att skicka tillbaka den. Inte för att den suger så väldans mycket, men den suger i relation till Macen....

2010-06-13 @ 20:08:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Ryser när jag ser såna där maskiner, rena tortyrinstrumenten. Modiga är ni som vågar hålla på med sådana

2010-06-14 @ 08:04:05
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0