På förekommen anledning



Fika med Annne på Hellmans idag.


På förekommen anledning finner jag det viktigt att berätta om mitt kaffe med tillgutt, dvs vad det var som jag stoppade i mig vid dagens tidigare fika med Annne. Jag har förstått att det finns ett visst intresse av detta.

Så vad var det jag stoppade i mig idag? Jo en för mej helt ny smakupplevelse. Rulltårta med färskost och apelsinmarmelad. Detta var första gången för mej och kanske den sista också. Det smakade inte jättegott och inte illa heller men om det finns annat till kaffet så...


Kommentarer
Postat av: Selma

Det lät ju annars lite gott men det var det alltså bara sådär?

2010-06-05 @ 19:54:44
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Det var helt ok. Bara att jag inte är helförtjust i apelsinmarmelad men ville pröva för färskostens skull...

2010-06-05 @ 19:55:52
Postat av: anne

Du såg inte särskilt imponerad ut när du tuggade i dig den där...

2010-06-05 @ 20:13:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Neej det var jag inte.

2010-06-05 @ 20:53:22
Postat av: kyrksyster

Fika bör klassas som arbetsmiljöproblem i min branch. Jag hade glömt hur vidrigt det är med kaffebröd!

2010-06-05 @ 22:21:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/kyrksyster
Postat av: Anonym

Ja kaffebröd är inte alltid lätt. Denna lilla "sak" var som alternativ till en i papper serverad sconesliknande sak med massa sunt i som kan ätas till kaffe. Denna såldes dock inte vid vår fikastund, tyvärr.

I mitt arbete äts det mest smörgåsar, kex i olika former.

2010-06-06 @ 10:14:22
Postat av: Inga M

Hmmm det ser gott ut i alla fall. Skulle gärna ha en trevligt café här ute på landet, gärna ett med mycket hembakat gott. Om jag bestämmer mig för att lämna vischan och bygden och Värmland så börjar Er hemvist att allt mer framstå som ett lockande alternativ.

2010-06-06 @ 10:21:12
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0