Fästingliv


Som sagt, jag brukar aldrig få fästingar. Nej det får jag aldrig. Fast vi varje sommar många gånger är ute i skog och slyområdet bakom vår tomt eller bredvid eller hur det nu är. Men igår hände det. Igår gav de små marodörerna sig på oss på bred front. Kände medan jag höll på att jag höll på att få en sån där kärringblaffa på halsen. Tänkte ash nu får jag börja ta bort för nu är det inte kul. Fort hade den kommit också. Den fanns ju där inte igår tänkte jag.Ush vad fort det går utför kunde jag också konstatera. Väl inne sedan när det var kväll såg jag mej själv i spegeln och såg en liten svart skit som satt på halsen. Hur  få bort eländet? Mannen kunde helt plötsligt inte se någonting. Jag kom liksom inte åt för det var liksom bakom. Jag går in till grannen tänkte jag. Hittade dem i TV soffan efter ett par glas vin och de undrade om jag ville ha. Neej jag var mest intresserad av att få¨bort den svarta besten på min hals. Efter en massa fett så drogs den loss. Jag tackade för mej och gick tillbaka in till vår stuga.
Väl hemma ber jag mannen besiktiga hela mej i ärendet fästingar. Vi hittar två till.Den ena drar jag själv och den andra tvingas mannen se och dra bort. Efter en stund meddelar han att nu har han en fästing också och nu är det bråttom, den måste bort! Jag passar på att dra lite extra och får bort eländet. Hittar två stycken till som jag också drar bort från mannen.

Nu finns det ingen återvändo. Här måste vaccineras! Fast jag vet inte, det sägs att läskiga fästingar inte finns på Öland, däremot klåfingriga som gillar lite nytt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Fästingarna har mått gott i vinter under snötäcket. Trist, ja har också haft ett fästingbett i år som jag tidigare skrivit om.



Vaccination? Menar du i förebyggande syfte?

2010-05-16 @ 13:34:51
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anne

Blä!!!! Jag har heller aldrig haft någon men kanske är de väldigt på hugget i år!?!



Utanför IKEA Kungens Kurva hade de en vaccinationsbuss.

2010-05-16 @ 21:29:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste ta tag i detta. Var hos bussen utanför Kronis men det var på lunchen och jag måste tillbaka till jobbet så det funkade inte.

2010-05-16 @ 22:04:59
Postat av: Inga M

Tyvärr är fästingarna redan igång. Idag satte vi på hundarna fästinghalsbanden som de sedan får ha hela säsongen. Undrar om de funkar på människor också? ;-)

2010-05-21 @ 07:08:14
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inga. Har Du provat?

2010-05-21 @ 17:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0