Folk och folk


Vi behöver mera mat. Altså måste jag åka till närmaste affär. Närmaste affär ligger i Sandvik ca 6 km härifrån. Jag åkte dit för att köpa
ägg,
mjölk,
mjukost.
bröd,
grädde,
hallonsylt ( till våfflorna)
och kanske något mer...

Jag kom hem med:
ägg,
grädde,
bröd,
knäcke,
hallonsylt,
tre styck kexchoklad,
1 påse såna överdragna chokladlinser eller vad det heter,
Ölandsbladet för idag,

Jag glömde bort mjukosten.

Däremot åkte jag vidare ner till hamnen och köpte för idag inkokt lax och romsås. Att serveras ikväll tillsammans med kokt potatis och ev ett glas rött. Ja jag vet men vi fick inte med oss något annat.
Tog vidare lite bilder. Glömde dock bort att installationsskivan inte kom med till denna datorn och ok om jag får lust så kan man ladda ner från internet...sa min man alldeles nyss.

Vad som däremot är intressant är hur jag klädde mig för att handla. Jag vill inte se ut som en av Stockholmarna som köpt nästan villor vid stranden i Sandvik. Mannen tog en bild, också med telefonen(!

Gamla väl beprövade svarta jeans.Framlidna f.d mannens Team Boro tröja inköpt tillsammans med dito byxa senast 1991 vid någon Team Boro utställning...jag har glömt bort var och varför vi har där. Kvalituttan var i alla fall bra för kläderna håller än idag anno 2010.

 Glada stövletter kan man väl nästan kalla dem i gummistövelkvalité i grönt med gröna blommor på. De Ni!
Jag blev så väl mottagen så. Tyvärr var det just stängt i Södvik på bageriet. Jag skulle inhandla två st födelsedagsbakelser till mannen där. Han fyllde år i veckan och vi sköt upp tårtan pga lite alltmöjligt.

Ps. Jag har ingen aning om varför det blev olika storlek på texten. Fattar nada!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag ser ingen olika storlek på texten.



Du verkar ha det småtrevligt med lantlivet och alla plikter. Och maten.



Ha en fortsatt bra helg!

2010-05-13 @ 17:37:19
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Fördelen med att bo på landet är att man kan klä sig precis hur som helst och när det är en bit till affären (för min del 2 mil) far man inte dit om man blir sugen på godis och det är väl bra kanske. Nackdelarna ska vi inte prata om för det finns en hel del.

2010-05-13 @ 19:08:12
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Tack

2010-05-13 @ 19:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0