Frasse fasan



Som sagt idag åkte jag in till den lilla stadens centrum på förmiddagen. Cervera hade nyöppning och annonserade om Svarte Petter varpå jag tänkte shoppa upp mig på en låda.



till oss ...och sen en låda till någon som fyller år i sommar. Vem kan det vara?


Hamburgarfix


Är det någon som testat denna lilla grej för hamburgarna, på utegrillen?




Kanske lite sommarfräscht?



Eller varför inte dessa lattemuggar? Neej skulle inte funka för mej fast de är snygga.Måste ha något som håller.




Verkar finnas många nödvändiga måsten i välsorterade hem.



Nu har ju vi vinglas och varken behöver eller skall men lite läckert är det ju.


70 talet på väg tillbaka.


Nu börjar vi prata seriösa grejor. Så kul, här kommer mitt 70-tal. Jag har mina kvar. De låg i husvagnen i många år och användes sparsamt, skyddades mest.

Skall jag ta fram dem eller inte? De flesta går i en ljusröd variant?


Frasse fasan hälsar på hemma hos oss. Jag vill in, släpp in mej.
 
Efter denna bestickshopping tar jag liksom andra i min generation en sväng in på Tantis för att återigen kolla och prova det jag la undan igår. Bestämmer mig och åker vidare hem.

Väl hemma möter mannen mej i dörren och meddelar att svärfar har varit här. Svärfar hittade en liten katt som satt inne i köket OCH FÖRMODLIGEN VÄNTADE PÅ FÖRTÄRING UTAN ATT FÅ NÅGONTING ( nej jag vet man skall inte mata andra främmande katter och det gör vi inte heller , jag bara konstaterar fakta)

När mannen dyker upp och kommer in är katten borta, ungefär samtidigt som jag kommer hem och svärfar har åkt(!) Hann Ni med där? Mannen går ner i källaren för att se om kissen har smitit ned där. Han ropar på mej och kommer uppspringandes efter en kamera. Vi har en gäst som vill in i huset som pickar på rutan.

Frasse fasan hälsar på och vill in vilket han visar genom att slå på rutan, många gånger.Släpp in mej!!!


Frasse "pickade" eller vad man nu kallar det  hela tiden många gånger mot rutan. Undrar om han såg sig själv eller vad han ville åt i vår gillestuga? Någon som har någon ide?

En annan fråga i sammanhanget som vi funderar på är ju:
Var det verkligen en katt som var inomhus eller vad var det som svärfar såg i köket?
Kan det ha varit fasanen? Kan den ha hoppat in en sväng i huset och snabbt ut medan svärfar gick ut i trädgården för att hämta mannen?

Kan detta vara lösningen på vårt mysterium?



Kommentarer
Postat av: Znogge

Bra grillbestick borde vi skaffa oss. En gång för alla. Men varför blir vi aldrig färdiga...

2010-05-22 @ 23:39:53
URL: http://znogge.wordepress.com/
Postat av: Anonym

Vet ej.

2010-05-22 @ 23:41:22
Postat av: eva

Hahaha! jag har läst ditt inlägg flera gånger och kan ändå inte bestämma mig för om jag tror att du skojar eller inte om fasanen :D

OM du inte skojar så är det ju helt otroligt att ha en fasan pickandes på rutan!! :D



sv: jag tyckte din idé om att spela in talet är strålande verkligen!! Tack!



2010-05-23 @ 00:20:20
URL: http://tantbloggaren.blogspot.com
Postat av: Selma

Märkliga besökare du har. Vilket mysterium, finns det alltså riska att svärfar kan missta en fasan för en katt?



Jag har lämnat ett kort svar till din kommentar hos mig men om du är allvarligt intresserad kan man alltid ta suppurt via mail om det skulle vara så. Jag inser att jag är en fullfjädrad nörd och att statistik över musiken egentligen är rätt fånigt. Andra tanter må virka dukar, jag kollar musikstatistik...

2010-05-23 @ 07:29:00
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Eva: Jag menar allvar. I går hände allt detta. Om det var en katt som var vår gäst så hade jag velat träffa den. Jag är totalt kattgalen trots att jag lever utan katt...pga kattallergi i familjen.

2010-05-23 @ 08:35:54
Postat av: Åsa

Katten kanske kommer tillbaka. Annars kan ni ju alltid adoptera fasanen, den kanske inte är allergen. =)

2010-05-23 @ 08:47:02
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Både en främmande katt och en galen fasan, rena fasan om man säger. Om inte svärfar är senil borde han se skillnad på en katt och en fasan tycker jag. Här finns det inte fasaner och inte främmande katter heller. Möjligen skulle en älg titta in genom fönstret eller kanske en björn

2010-05-23 @ 11:25:52
URL: http://bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag tror att vi hade besök i köket av en katt. Synd bara att jag inte fick träffa den.

2010-05-23 @ 14:35:16
Postat av: anne

Näää! Nog ser han väl skillnad på en fasan och en katt!?!?



Men akta dig du, kanske har katten gömt sig någonstans i huset!?! Det var så Fluffs mamma flyttade in hos oss, låg och gömde sig, tyst som en mus 1-1.5 dygn under grabbarnas sängar. Och allt eftersom tiden gick så blev hon bara kvar... Ägaren hade inget emot det...

2010-05-23 @ 19:08:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Tja, jag har aldrig träffat en fasan som vill komma in... :-)

2010-05-23 @ 21:33:51
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Inte jag heller.

2010-05-23 @ 21:42:23
Postat av: Renee

Oj vad mycket "brahaprylar" Gullig gäst, herr fasan!

2010-05-24 @ 08:14:52
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag skulle absolut ta fram och använda dem!

2010-05-24 @ 11:23:30
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja kanske skulle man plocka fram dem.

2010-05-24 @ 21:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0