Mors dag


Idag ringde telefonen från Universitetsstaden. Det var sonen som framförde sina gratulationer på Mors dag. Sonen kommer hem eller rättare sagt han blir hämtad inklusive sitt bagage av sin mamma om en vecka. Vi har firat mors och fars dag på lite olika sätt. Vi har uppvaktat mormor & farmor på morsdag och mamma själv litegrann om jag minns rätt. Små paket, hemgjorda vill jag minnas. Fars dag, där har vi uppvaktad farfar som varit den enda som varit i livet under många år. Familjen har en extraman i boet som uppvaktats fast aldrig gått under titulaturen "pappa" härhemma. Lämplig present här har inte så sällan varit en videofilm eller som man säger nu för tiden, DVD och som man kunnat se tillsammans. Vikten av person har däremot inte värderats i sammanhanget utan det handlar om just själva benämningen.

Hoppas NI alla får en fin dag, en skön söndag oavsett Du är mamma eller inte!


Kommentarer
Postat av: britten sa

jaa det var verkligen kul med Tysklands vinst tycker jag.....ang mors dag så säger jag ingenting än det jag skrev i förra inlägget ...ha det fint / Kram

2010-05-30 @ 10:52:20
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Skatan

Sonen har ringt också ... och själv har jag skrivit till mina tre barn på Facebook att jag är glad att vara mamma till dom som nu också blivit föräldrar. Det finns inget bättre och om jag skall vara riktigt sentimental och salvelsefull säger jag ... att det verkligen är en "nåd" att få ha blivit förälder. På gott och ont.



Kramar och jag önskar dig förstås detsamma ... en härlig dag!

2010-05-30 @ 11:24:28
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Suss

Min mor ville alltid bli firad på Mors dag, då gjorde jag det.

Själv har jag tidigt deklarerat för mina barn att de får uppskatta mig och bara komma närhelst det passar dem. Födelsedag och jul är alldeles tillräckligt för att jag ska vara nöjd.

2010-05-30 @ 12:32:20
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Selma

Här firas varken den ena eller andra dagen så speciellt.

2010-05-30 @ 13:53:25
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Vore inte våra ungdomar så tröga på blomplockarfronten så hade jag lagt in en beställning på liljekonvaljer.



Men nu är de tröga som sagt var....;)

2010-05-30 @ 19:34:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag fick en blomma av mannen då han tyckte synd om sonen som inte befann sig hemmavid ännu.

2010-05-30 @ 21:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0