Att vandra lidandets väg.

Försäkringskassan backar i sina tidigare beslut och har nu beviljat svårt sjuka Annica Holmqvist sjukersättning och icke tidsbegränsad sådan. Detta var väl ett besked självklart en välfärdsstat och ett om än alldeles för sent men äntligen ett värdigt beslut. Sån tur att kvinnan hade möjlighet att låna lite pengar av vänner osv och att hon kunde ha sin bostad kvar tills alla beslutskvarnar fick mala färdigt ( läs den massmediala opppinionen). Nu har vi bara alla andra samhällsmedborgare som farit illa. Jag förstår att beslut måste prövas av högre instans osv för att få prejudikat, är helt klar över detta men när svårt sjuka människor...då förstår jag inte?

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Personligen kan jag känna ett raseri över hur människor behandlas. Pengar före allt annat...äckligt är vad det är.

2010-11-29 @ 23:40:55
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Mia

Nej, svårt att förstå att en välfärdsstat som Sverige ska ha så svårt att se att svårt sjuka inte missbrukar systemet! För det är väl det som ligger bakom problemet att de tror att alla försöker luras...

2010-11-30 @ 06:31:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Det var alltså möjligt att inom gällande lagstiftning ge henne rätt till ersättning! Det återstår då att fundera över hur tjänstemannanivån väljer att tolka lagen och om jag nu ska vara riktigt konspiratorisk, hur det kunde bli så här just före valet. Fast nu var jag väldigt konspiratorisk. ;-)). Att lagen måste försöka förhindra fel användning kan jag känna respekt för. Sverige har tidigare haft svindlande siffror för just sjukpensionering och märkligt nog har andelen sjukpensionerade sammanfallit geografiskt med de platser i landet där arbetslösheten varit störst. Arbetslöshet måste lösas på sitt sätt och långvarig arbetsoförmögenhet pga sjukdom på sitt sätt. Men självklart för var och en är att den här kvinnan inte kunde arbeta.

2010-11-30 @ 07:15:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jess

Nej, det är nog inte många som förstår hur de tänker.

Ta fuskarna, men låt de sjuka vara!

2010-11-30 @ 08:46:59
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: skogsnuvan

Om du visste vad jag är glad att jag inte längre jobbar på försäkringskassan. 20 år där och det är underligt att man är så pass normal som man är. Ännu värre måste det vara att nu när dom som bestämmer har beslutat sig att till varje pris ge sig på dom svagaste.

2010-11-30 @ 15:55:33
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0