Traderian tradera....

Lägger idag ut lite grejor på Tradera. Herta har satt 1 kr som utgångsbud på sina annonser. För säkerhets skull liksom. Roar mej med att kolla på ecco skor där dojjor som ser ut att vara långt ifrån nyskick läggs ut för 250-300:- i utgångsbud? Några bud på dessa har än så länge inte kommit. Undrar om folk bjuder när utgångsbudet är så högt. Jag tror man skall sätta låga bud och hoppas att någon börjar bjuda och att priserna höjs? Vad tror Ni+ Hur skall man göra när  man säljer på Tradera?
Kläm fram lite säljtips här nu och kanske lite hur man handlar också så kan vi diskutera detta!

Kommentarer
Postat av: anne

Och jag vet inte ens hur man gör...



Måste man sälja om priset blir mycket längre än man vill sälja det för?

2010-11-14 @ 21:08:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det måste man. Man kan ange ett reservationspris...fast det lockat inte alla att bjuda om det finns ett sådant. Alla vill ju komma billigt undan.

2010-11-14 @ 21:23:41
Postat av: Inga Magnusson

Tradera kan jag inte, det är auktion va? Mycket kan jag tänka mig att köpa begagnat, men inte underkläder och skor.

2010-11-14 @ 23:21:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag har ingen aning.

2010-11-15 @ 20:40:51
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Mia

Jag tror som du. Risken är att priset blir lågt, och man får ju tänka till innan man sätter utgångsbudet. Vill man bli av med prylar, vill man att de ska komma till återanvändning, ja, då är ett lågt utgångspris bra. Är man mest ute efter att få bra betalt, ja, då får man sätta ett högre pris men riskerar förstås att inte få det sålt.



Jag har handlat en del på tradera nu, funnit många bra saker till lågt pris. Men bjuder sällan på de litet dyrare prylarna... är det begagnat så vill jag ha det billigt. Om det nu inte är något som jag absolut vill ha, då kan jag hänga med en bit uppåt i pris.

2010-11-19 @ 13:20:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0