Arla morgonstund

Gårdagskvällen blev lite sen. Lite kompledigt på morgonen. Tänker på fördelarna med att cykla framför att ta bilen utifrån att det blev lite långt idag. Idag kommer jag att ta bilen...känns i benen och kvällen blir också sen.
Fördelar:
Hälsosamt...flåset blir mindre.
I en småstad tar man sig lätt och snabbt fram med cykel mellan olika positioner.
Man behöver inte leta parkeringsplats.
Gratis parkering.
Enkelt att samåka från möten osv...en bit...byta några ord...trevligt.
Ser mycket
I en mindre stad känner man igen människor...lätt att heja.
Många cyklar...positiv press.
Nackdelar:
Totalt urblåst periodvis
Kräver inte så sällan medtag av regnställ.
Inte roligt om man får punka ( Herta har klarat sig länge nu)
Kräver planering
Inget får glömmas hemma ( måste i så fall hämtas)
Allt måste få plats på cykeln.

Kommentarer
Postat av: anne

Cykelkorg eller sidoväskor!!!

2010-10-07 @ 20:07:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

cykelkorg. Sidoväskor gäller bara om jag cyklar långt. Man måste kunna bära prylarna mellan positionerna...

2010-10-07 @ 20:22:14
Postat av: Mia

Om jag cyklade till och från arbetet så skulle handtagen i midjan försvinna... 8 mil om dagen skulle göra susen - men för detta är jag för lat! Handtagen finns kvar...

2010-10-09 @ 19:43:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0