Brevvänner

Har just läst i Jennys blogg där hon skriver om temat brevvänner. Jag minns plötsligt hur det var och hur jag skrev och skrev igenom hela min tonårstid. Det fanns många brevvänsförmedlingar både härhemma och utomlands. Många tidningar hade också spalter där man kunde annonsera om brevvänner och också svara på andras annonser. Visst var det kul?
Minns att jag hade många brevvänner men jag tror att det var en mindre skara som höll i sig igenom många år.
Jag brevväxlade bl a med:
Huskvarna
Emmaboda
Ringarum
Östersund
Malmö
Krakow/Polen
Nya Zealand
Nigeria
plus lite mer som jag inte kommer på just nu. Jag tror att jag hade ungefär 25 brevvänner.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Oj, det finns fler såna! Visst var det kul med brevvänner. Jag hade nog i alla fall ett tiotal över hela världen:

Hideo Kitahara, Kurono, Gifu City i Japan

Skedsmokorset i Norge

Harvenberg, Karlstad

Philomena Antao, Zanzibar

Ladislav Zsoldos Bratislava i Tjeckoslovakien

Någon i Rumänien

Någon i Marocko

Någon i Cork i England



Jag hade nästan glömt bort det hela, tills jag läste Ditt blogginlägg. Tack för påminnelse.

2010-10-07 @ 22:45:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Jag hade Michel Thellier någonstans i Frankrike, Joseph Chu i Hong Kong, Roberta Cunningham, Long Beach, California, Lorraine Stemplinski i Pennsylvania och sist men inte minst Ahmed i Turkiet, men när han efter flera års brevväxlande skrev att han älskade mig då slutade jag!

2010-10-08 @ 10:47:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Jag hade nog bara 2 en tjej i Canada och en i Bergeforsen utanför Sundsvall Nej visst ja en kille i London också. Undrar om ungdomar har brevvänner nu för tiden. Nej det är nog datan som gäller facebook och sånt

2010-10-08 @ 17:23:46
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Malla

Ja OJ så roligt det var med brevvänner! Jag hade många i Sverige - undra om man läser ngn av deras bloggar idag, fast man inte liksom vet att det är dom?! :D

2010-10-09 @ 19:35:57
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0