Möjligheten försvann

Hade just avslutat samtalet med mannen innan jag skulle lämna jobbet. Skulle ta handväskan och upptäckte att min lille privata nalle inte låg där den skulle. Mycket olustigt. Letade igenom handväskan och lite andra ställen. Hade dock inte använt nallen varför jag istället ringde upp den ett antal gånger.  Inget svar någonstans. Gick ut i bilen och ringde utan svar. Tappade intresset för gymet och åkte hem istället och ringde upp mig själv där också. Inget svar.
Letade i bilen ordentligt, tre gånger. Tyckte hela situationen var besvärande och trist. Behövde för att anmäla till Telia så att telefonen spärras och kortet likaså först göra en polisanmälan.
Försöker leta tfn nummer till både det ena och det andra samt annan tfn info på nätet och mannen säger att HAN skall gå ut i bilen och kolla...
In kommer en glad man. Han tar mig i armen, mycket kärleksfullt och vill att jag följer med ut till bilen. Han tar med en liten trevlig ficklampa.Ni vet en sån där med ledlampor eller vad det heter inköpt för 39:-hos Claes Ohlssons. De fungerar och lyser upp mycket bra kan jag säga...Han har hittat bl a min telefon. I övrigt påstår han att han har hittat följande:
  • En förfärlig mängd med små anteckningspapper.
  • En tom 33 cl burk som tidigare innehöll Pripps blå lättöl.
  • Tre oanvända sk lypsyl av varierande märken.
  • Broshyrer
  • Anteckningsblock
  • Enligt mannen tomma chokladkakepapper. Detta kan dock inte stämma då dessa måste ha inplanterats för att ge någon form av felmeddelande i vårt samtal ikväll.
  • Diverse kartor från olika städer i vårt avlånga land.
  • Annat oförklarligt och mysko som vi inte vet vad det är.

Kommentarer
Postat av: anne

I handskfacket? Under baksätet?

2010-10-04 @ 21:52:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Under passagerarsätet?

2010-10-04 @ 22:02:10
Postat av: Annieverse

Hihi, det finns massor med knepiga skrymslen i bilar där man kan hitta allt möjligt som man inte har en aning om hur det har kommit dit...

2010-10-05 @ 12:46:26
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Selma

Märkligt, har du nyligen lånat ut bilen till någon mindre städad typ?

2010-10-05 @ 16:26:29
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Mia

Underliga ting sker... tomma godispåsar kan alltsom oftast hittas i min bil. Tror det är något oknytt som skojar med oss.

2010-10-09 @ 18:33:37
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0