Är Ikeakatalogen reklam?


Idag har jag ägnat förmiddagen åt att dela ut information inför valet nästa söndag. Jag har sett många brevlådor och jag har pratat med folk. En sak har jag funderat på. Det finns på många brevlåror idag inforation om vad man får lägga i dessa. Såhär kan det se ut:
  • Ingen reklam.
  • Ingen reklam, tack.
  • Ingen reklam men Ikeakatalogen.
  • Ingen reklam, endast Ikeakatalogen, tack.
  • Ingen reklam endast samhällsinformation.
  • Ingen reklam, endast samhällsinformation, tack.
  • Ingen reklam men gärna samhällsinformation, tack.
  • Ingen direktreklam tack.
  • Ingen reklam tack, inte ens med mitt namn.
Vad menar man med allt detta? Menar alla som skriver "Ingen reklam" samma sak. En del människor vill ha samhällsinformation men inte reklam? Är politisk information samhällsinformation eller är det reklam Personligen så tycker jag att politisk information är samhällsinformation? Jag tycker att om man kallar till ett möte i samfälligheten eller i det bostadsområde man bor där man skall träffas, kanske arbeta tillsammans eller ha en gemenskapsdag tillsammans, då är det samhällsinformation. Ikeakatalogen tex är inte samhällsinformation utan Ikeas möbelinformation om vilka behov vi gäna skall ha nästa år är reklam. Om detta tvistar dock svenska folket.





Kommentarer
Postat av: Selma

Jag är gärna utan både det ena och det andra men Ikea-katalogen vill jag ha. Inte för att jag är ointresserad av politik utan för att jag söker informationen på andra sätt än genom partibroschyrer.

2010-09-12 @ 16:20:41
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Herta likaså men när det nu finns...

2010-09-12 @ 18:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0