Ledigt på tåget.

Idag har vi ledigt från jobbet. Vi sitter på tåget. Har internet på tåget men kommer inte in. Mannen har med sig arbetsporföljen och tänker sig arbeta. Jag tog dongen med mej. Lite kul skall man ha om man åker på kalasresor. Alltså inte kalasresor utan mera resor som man har fått i anslutning till ett kalas.
Så har vi packat allting. Vi har glömt ett antal saker, flertalet kopplat till min man. Man säger dock vi när någon av två personer som lever i en äktenskapsliknande situation har glömt något. Eller? Hur uttrycker Du Dej? Har vi glömt någonting om Du eller NI har glömt.
Nåväl vi kommer fram till staden ganska tidigt på dagen och hinner säkert komplettera.

Kommentarer
Postat av: anne

Håhåhåhååå!!!



JAG glömmer ytterst sällan, för maken är det lika naturligt som att andas....

2010-09-03 @ 20:28:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag brukar dra ramsan: Har Du nycklar, plånbok och solglasögon med? Det är ungefär livets nödtorft på resa. Numera har vi bägge svårt att stå ut med bländande solsken, det kanske är en åldersfråga. Om några timmar ska förresten gubben åka till Åmål och hämta en plånbok som han glömde i en bil i samband med björnjakten för en dryg vecka sedan. Men han har egentligen inte saknat den så den verkar vara helt onödig. ;-)

2010-09-04 @ 06:25:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0