Valdagen!

Idag är det valdagen. Det är första valdagen på många år, jag minns inte hur många som Herta inte sitter som valförättare utan som faktiskt är ledig. Jag passar inte på att dela ut valsedlar heller. Jag har kutat runt och motionerat och delat ut information från det parti jag ämnar rösta på i brevlådor i ett ganska stort område innan valet så helt stilla har jag inte varit. Men det är en annorlunda valdag, väldigt annorlunda. Jag ämnar inte gå iväg på valvaka heller vilket jag kanske borde ha gjort, men nej, inte det heller.
Så här har min dag sett ut hittintills:
  • Sovit länge.
  • Ätit söndagsfrukost.
  • Hängt upp flaggan.
  • Förmiddagskaffe med mannen.
  • Klippt gräset och samtidigt lyssnat på P1 som idag råkade vara en gudstjänst från Immanuelskyrkan i Örebro, en församling som i många år gjort sig känd för bra gospelmusik. Gissa om jag fick klippa gräset till bra sådan. Kanonklippning alltså!.
  • Lunchdags. Rensar fn frysen varför det fick bli löksås, potatis och sallad. Inte så hälsosamt men måste som sagt tömma frysen.
  • Vi går och röstar.
  • Förhoppningsvis promenad med mannen.
  • Plock hemma.
  • Gymet...vet inte?
  • Valvaka med mannen.
Ja det blir nog en hel del i alla fall. Och gå och rösta det skall jag.
Vi skall gå och rösta idag. Vi skall rösta demokratiskt idag, på ett parti som värnar rätten att välja där alla får vara med i vårt samhälle. Vi har ett antal demokratiska partier i Sverige. Det finns många att välja på. Vi får som Aftonbladet skriver idag tycka olika. Det skall man göra i demokratiska länder. Vår historia har lärt oss varför vi behöver värna om vår demokrati. Vi måste välja bort hatet som Expressen skriver idag. Där är alla demokratiska partier i Sverige överens.
Jag önskar Er alla en härlig Valdag. Viktigast av allt idag: Gå och rösta! Ikväll skall vi ha en spännande valvaka och imorgon fortsätter vi att göra vad vi kan för att tillsammans leva i ett bra land och i en bättre och bättre värld.

Kommentarer
Postat av: anne

Jag har utnyttjat valförmånen nu! :)



Och så har jag j-kligt ont i knät så något gym blir det inte... :(

2010-09-19 @ 16:47:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Beate

Japp, har också gjort min plikt!!! Även om det sved... rejält. Riksdagsvalet är en sak. Men i det moderata Täby finns liksom inte så mycket att välja på, så partiet jag satsade min röst på i riksdagsvalet fanns inte ens med. Suck!!!



PS. Kul att du gillade mitt triss:-) DS

2010-09-19 @ 17:04:55
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Selma

Röstade gjorde jag i fredags. Tur är väl det för nu är jag så slut att jag knappt vet om jag skulle fixa ens det.

2010-09-19 @ 17:53:01
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Låter som om Du har haft en arbetssam helg?

2010-09-19 @ 18:00:16
Postat av: Suss

Jag har röstat och ser fram emot valvakan.

Svar: Måste svara dig om tomaterna, se mitt inlägg från 21 augusti, så blir du nog inte så imponerad av dem jag visar upp. Jag odlar inte själv, kanske jag ska tillägga.

2010-09-19 @ 18:53:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst är det fint och högtidligt med valdagen! Vilket engagemang du har i politiken! Men jag blir förstås nyfiken på vilket parti som har förärats din röst genom åren ;)

Just nu ser jag på tv att ett nytt parti förmodligen kommer in i riksdagen, vilket känns bedrövligt. Får väl se hur det går i kommunen!

2010-09-19 @ 20:17:45
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Tigris

Ja, tänk att just på den punkten är alla partier överens: ingen främlingsfientlighet!

:)

2010-09-19 @ 21:00:22
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jenny: Jag är inte alls speciellt aktiv politiskt idag.

2010-09-19 @ 21:19:18
Postat av: annebelle

Spännande med valet. Kryssade en bloggkompis förresten.

2010-09-19 @ 21:45:25
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0