Välkommen hem

Ikväll har vi sett ett program på trean, Välkommen hem. Olika människor som har haft det kämpigt i livet på olika sätt får hjälp med ny inredning hemmavid. Ikväll får vi se en tjej, Sophie, som har ställt upp för sina tjejkompisar och för sin bror. Nu vill de alla återgälda vad de fått och se till att hennes rum blir fixat.
Visst är idén kul men jag kanske tycker att de slänger ut allt gammalt, möbler som inventarier. De kan ju aldrig veta om det är ok att kasta det mesta.
Tänk vad som kan hända om man åker bort några dagar. Jag har nu försäkrat mig genom att prata med min man:
Herta - Jag skulle inte tycka att det vore kul om hela lägenheten är utriven, alla möbler, inventarier osv om jag skulle åka bort några dagar.
Mannen - Nehej,
Herta - Ja en sak är ju om någon skulle fixa nya tapeter osv men möblerna vill jag ha kvar.
Mannen - Eee
Herta- Så nu när jag åker på kurs nu 3-4 dagar nästa vecka så vill jag inte ha alla möblerna utslängda och nya sk möbler av olika former av träfaner. Jag vill inte ha nya väggfasta hyllor specialsnickrade för vissa väggar och soffor som är specialsnickrade för att  uppta mycket golvyta men som Herta inte kan sitta i eller komma upp ifrån.
Hoppas jag kan lita på mannen!

Kommentarer
Postat av: anne

Men nya tapeter-det kan han se till att ordna!?!

2010-09-23 @ 21:49:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag råkade också se det här programmet. Och jag fick nästan för mig att hon som fick en överraskande renovering till skänks inte var helt nöjd med den när hon kom hem. Glad över vännernas bemödanden, men inte över resultatet.



Jag skulle bara ha fallit ihop och gråtit, för det var då inte min stil. Men naturligtvis tjusigt för den som gillar en massa färg och dramatiska former.

2010-09-24 @ 00:06:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har vi ingen som jag känner till, förestående renovering, men man vet ju aldrig eftersom det tydligen kan hända.Men nu har jag försäkrat mig...

2010-09-24 @ 06:58:30
Postat av: Suss

För mig skulle det vara en mardröm om någon gjorde om mitt hem. Det räcker gott och väl med kära dottern som far in här som en virvelvind ibland och upplyser mig om hur mycket av allting jag har! Sedan tar hon med sig en del och då blir det lite mer plats för mig att ställa nya saker på! Haha!

2010-09-24 @ 16:36:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Du kan nog vara rätt säker. Det händer inte så ofta. Jag fick mitt hus målat när jag fyllde 50 men man hade noga tagit reda på vad jag gillade för färg "om jag skulle måla huset". En underbarare 50-årsprecent kan man inte tänka sig.

2010-09-24 @ 17:31:04
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Selma

Den där delen undrar jag över. Man har ju en del prylar som kanske inte passar sig i ett heminredningsmagasin men som man älskar ändå.

2010-09-25 @ 07:32:30
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Mia

Det finns så mycket knepiga TV-program... Det här du skriver om har jag dock aldrig sett. Hemmet är ju personligt och blir inte bra om någon annan skapar, tänker jag!



En helt annan sak vore om man finge en summa pengar som kan fick förnya hemmet med...

2010-09-25 @ 23:19:44
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0