Äktenskapstycke?

Jag har inte sett på bröllopet på TV idag under dagen. Skulle kolla lite under lunchen tänkte jag. Kopplade upp datorn på Tv 4 play och medan det rullade igång satte jag in matlådan i micron på jobbet. Medan maten värms ser jag hur bruden i dagens drama kommer in med sin far i kyrkan. Jag hämtar maten och då ringer min tfn. Jag har ju gått på lunch men jag svarar. Samtalet tar en stund. Jag har sökt vederbörande tidigare och är glad att vi får tag i varandra. Jag tar sedan min mat och går in på kontoret till datorn. Visst ja ett glas med vatten vill jag ha---då ringer tfn, igen. Ash jag struntar i min lunch. Lika bra att fixa det som skall göras oavsett lunchrasten. Äter snabbt upp. Men visst är det något speciellt om man ser saker direkt och inte ihopklippt i efterhand.
Vi har tittat nu i kväll via BBC och det ger en annan vinkling och lite engelskaträning för mej dessutom. Men visst är det härligt att se ett sådant som det verkar samförstånd och att se två människor som ser ut att verkligen stråla mot varandra hela tiden liksom...

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Inte underligt om de strålar liksom Victoria o Daniel gjorde. De har ju fått vänta på bröllop i 7 - 8 år så där!

2011-05-02 @ 20:31:08
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, kan ju hoppas de får ett mer harmoniskt bröllop än Charles och Diana fick... Men tittar man på bilder från deras bröllop så såg de inte ens förälskade eller lyckliga ut då...

2011-05-12 @ 20:43:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0