Fröodlingen...

För 10 dagar sedan sådde jag en massa frön, tomater och solroser i långa lass. Nu börjar de komma upp. Eller brjar och börjar. Solrosplantorna är nu 13-15 cm och ligger ner. Tomaterna är lite mer långsamma vilket inte gör någonting alls. Så fasligt bråttom har jag inte med att plantera i krukor och sätta ut på altanen där de skall få fortsätta växa ett tag. Det gick ju lite väl fort det här. Eller det går väl så snabbt men föll inte in i min plan, kanske.
Kanske borde jag leta upp pinnar och stödja upp mina solrosor och skall jag stödja upp så måste jag också omplantera, snart.
Ja så kan det bli.

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag tyckte jag var smart en gång och sådde både ärtor och luktärtor i god tid inomhus. Det tog inte alls så lång tid förrän jag inte hade tillräckligt långa pinnar, utan allt hängde som ett vegetariskt draperi. Man lär av sina misstag, ärtor växer VÄLDIGT fort och jag sår inte inomhus någon mer gång!

2011-04-13 @ 21:30:15
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Allt har fått en flygande start nu ute i naturen. Här har rönnen utanför fönstret grönskat på endast några dagar. Så vackert!



Glad Påsk, bättre sent än aldrig!

2011-04-23 @ 12:17:52
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0