Heldag i staden i Närke.

Någon form av ombyggnation håller på att hända vid Örebro slott. Därför denna bild med bara slottet. Kanske någon vet vad som händer?
Dessa kusiner till Herr och fru And hemma på Östra Storgatan sågs utanför Nicolaikyrkan i Örebro.
Hemma i vår stad har vi "Herr och fru And". Vad dessa heter som verkade och hade sitt tillhåll idag utanför Nicolaikyrkan vet jag inte.
Frågan är ( ställd till eventuella Örebroare) : var befinner jag mej när jag tar denna bilden?
Dessa Örebroare, helgalna i Zumba.
Dessa stolar påstås kunna stå utomhus utan att ta skada. Sköna att sitta på. Tänk om man skulle blanda upp lite olika färger härhemma, någonstans?
Som sagt, dessa kuddar kanske vore något för att piffa upp de gamla möblerna. Skall fundera. Finns de kvar när jag bevistar Ikea nästa gång så slår Herta till med fyra stycken.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ooohhh! En riktig cliffhanger! Kommer dom att finnas kvar nästa gång, kuddarna...

Spännande!

:-)



sv: Jo, jag jobbade med Hjördis (älgen) i Lycksele djurpark, så jag vet att hon var absolutist :-)

2011-04-03 @ 11:06:59
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Inga Magnusson

Jag får väl bara hoppas att man inte tänkt sig någon radikal ombyggnad av slottet. Det är himla vackert som det är mitt i Örebro, omgivet av Svartåns vatten.



Änderna ser ut som gräsänder i mina ögon, men om de är döpta till något särskilt vet jag inte förstås.



Och utsikten i Örebro har jag ingen aning om, det måste vara alldeles för lågt ner för att vara Svampen. Nikolai församling bodde jag i när jag var örebroare, på baksidan av isstadion, Långåkersgatan. Men det var ju himla länge sedan.

2011-04-04 @ 23:23:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Färgprakt. Färg livar upp livet!

2011-04-09 @ 10:06:58
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0