Mintchokladkola eller Hjortrontryffel?

Vilken av Åres choklad är godast?
När vi var i stora staden, huvudstaden häromdagen köpte vi med lite choklad hem till påsk. Mannens hustru rekommenderade kollegan från landet långt långt bort att köpa med sig en strut hem till hustrun. Han köpte efter rekommendation den gröna struten. Jag ville ha en strut i samma kulör också hem nu till påsk och mannen insisterade på att vi skulle köpa två strutar...vad ville hustrun ha mer? Alltså man behöver inte insistera så mycket vad det gäller choklad från Åre. Det rymmer inte så många bitar i dessa strutar varför man inte får i sig så mycket ohälsosamheter heller anser hustrun.
Den viktiga frågan är nu vilken sort vi tyckte bäst om?
  • Mintchokladkola
  • Hjortrontryffel
För kännedom, om denna blogg läses av några lokalpatrioter mm kan meddelas att Herta vet att man kan  finna denna choklad även i vår lilla stad men det kan vara kul att shoppa loss på Västerlånggatan också. Jag tror f.ö att jag har ägt ett hotell där någongång.

Kommentarer
Postat av: anne

HAHAHAHHAHAHAA!!!!!



Du VISSTE vad jag skulle säga!!!!!

2011-04-23 @ 10:36:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt

Hjortrontryffel lät gott. Åres chokladfabrik gör fantastiskt god choklad. Första gången jag smakade Årechokladen var just i Åre...och nu finns den överallt.

2011-04-23 @ 10:42:07
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Hjortron lät goast !!

2011-04-23 @ 14:00:27
Postat av: Inga Magnusson

Hjortron lät ju godast förstås.



Och sen till meningen "...tror att jag ägt ett hotell där ....." Vadå tror ägt ett hotell? Hur mycket äger Du egentligen om ett hotell på Västerlånggatan kan bli borta i hanteringen????



Bland mina ägodelar skulle jag inte ens kunna missa en hundkoja i Liskogen.

2011-04-24 @ 03:15:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha Inga, nu hänger Du inte med.

2011-04-24 @ 09:01:19
Postat av: Anonym

Hahaha Inga, nu hänger Du inte med.

2011-04-24 @ 09:01:37
Postat av: Maggan

Sitter med en egen strut framför mig en gul som heter Glad Påsk. Underbart goda och som du säger det är inte så många i struten ... tråkigt nog ha ha.

Kram o Påska på nu de sista dagarna.

2011-04-24 @ 20:23:53
URL: http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0