Ringa på, när Herta är sjuk?

Jag är alltså fortfarande sjuk. Detta har också idag tidvis inneburit att jag suttit i en fåtölj härhemma och tittat rakt fram. Inte har jag orkat ner i källaren till duschen på en gång med raska steg på morgonen inte. Inte behöver man sådant när man är hemma och sjuk.
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, dörrklickan ringer. Typiskt tänker jag som befinner min iklädd gammalt nattlinne, sådant som man faktiskt får ha på sig vid denna tidpunkt när man är hemma och är sjuk.
Jag funderar ett kort ögonblick på att inte öppna dörren. Jag bestämmer mig strax efter detta ögonblick att jag istället skall fort som sjutton slänga  på mej ett par gamla jeans som komplement till det snabbt instoppade nattlinnet.

Herta går och öppnar dörren.

- Hej! Nu är vi här idag igen. Vi tänkte fortsätta och kapa slangen som Ni skall ansluta till huset. Vi har också med oss lite andra kablar och undrar nu hur Du vill ansluta dem?
Ansluta och ansluta. Herta lever i ett ur genushänseende när det gäller el och likvärdigt mycket jämlikt förhållande men just denna detalj hade hon tänkt att mannen skulle ansvara för och följdaktligen fördjupa sig i. Mannen är ganska oanträffbar just denna veckan pga viktigt besök på jobbet osv. Som Ni också vet hade vi inte fått någon föraning om besök av gräviskillarna denna vecka heller varför vi inte kunnat detaljplanera elen vad det gäller anslutande kablar mm.
Nu är jag alltså tvungen, klen och illa däran att ge mig ut i den vår som inte idag är lika varm och skön som igår. Jag återupprepar för de unga herrarna att jag är hemma från jobbet och är sjuk (ifall de undrar varför de lyckas få tag i en person sådär bara utan vidare i detta hårt arbetande samhälle).
Jag har också tagit ställning till och informerat de unga herrarna om var slangen eller om det nu är sladden skall anslutas till huset.
Så jag nu var det klart. Inte vet jag vad som kommer att hända i morgon. Kanske de kommer igen om någon detalj som jag i dagsläget ännu inte känner till.
För säkerhets skull har Herta också duschat. Inte vet jag vilken mottagning jag skall ha nästa gång.
Må kraften vara med Er!

Herta sittandes i gamla fåtöljen

Kommentarer
Postat av: Jess

Krya på dig!

2011-04-12 @ 20:42:34
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha ha komma och störa dig när du är sjuk, vilka ena!!

Minoltakamerna har jag bara som en kul grej, jag fotar annars med Canon som du finner längre ner på sidan.

Ha de bra o krya på dig! Anna

2011-04-12 @ 21:24:16
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Gunilla

usch vad irriterande !! När jag började semestern i fjol, hade bostadsföretaget hyrt in målare, dom hade nycket till min lägenhet, fick lägga en lapp innanför dörren "var tyst jag har semester" !! inte så trevlig...

2011-04-13 @ 09:02:05
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: skogsnuvan

Må kraften vara med dig också för du verkar behöva den. Fast du verkar ju klara av mer än du tror även när du är sjuk så snart är du i full fart igen ska du se. Krya på dig

2011-04-13 @ 10:41:22
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Inga Magnusson

En parant dam som tvingas öppna för hantverkare och jobbare av olika slag måste ju vara intressant.

Trist att Du är sjuk och att det varar så länge!

2011-04-15 @ 16:31:55
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0