Vårskriket!

Jag har en bloggkompis, Anita i Fisksjön som har en härlig blogg i vilken hon beskriver sina tankar, ideér och upptåg. Anita bor i en liten by i Jämtlands inland. F.ö den trakt där min far var barnfödd och växte upp. Tillika en trakt till vilken jag regelbundet återkommer då jag har släkt kvar i livet däruppe. Anita och jag har också träffats IRL eller för att tala klarspråk så var jag och mannen och drack kaffe när hon serverade i Håsjö gamla hembygdsgård. Denna ligger f.ö och som kuriosainformation alldeles invid Håsjö gamla kyrka. Klockstapeln som finns invid kyrkan har sin kopia på Skansen. Som jag förstod det så ville folket från Stockholm ha originalet och ville att en kopia skulle finnas i Håsjö. Tokiga förslag har ju kommit fram i alla tider. Jg hittade en reseskildring som är några år tillbaka men aktuell i alla fall. Här beskrivs kyrkan och hembygdsgården lite kortfattat.
Nu en solig vårdag, just nu 11 grader ute i skuggan hos oss. Igår skrek Anita och hennes tjejkompisar "Vårskriket" Läs mera här eller klicka på bilden ( om länken förhoppningsvis funkar). Läs gärna hennes blogg. En mustig blogg med ett språk rakt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0