Vilket bloggställe skall jag välja?

Jag funderar på att börja blogga på något annat ställe. Anledningarna är  många men bl a skulle jag vilja blogga på något ställe där det debatteras mer på förstasidan tillsammans med humor och kuriosa förståss dvs inte bara handlar om mode och annat liknande? Blir lite enformigt i längden. Jag har förstått att det finns mycket intressant att hitta på bloggarna på blogg.se men jag lockas av mer och annat. Har dock inte gjort så mycket åt detta.
Den största orsaken är dock att jag vill göra mer på bloggen utan att ta upp mina gamla HTML kunskaper igen för det varken hinner eller orkar jag.
Jag har kollat runt lite på olika bloggar.
Jag vill gärna ha en rad i höger fält vilka som kommenterat där man hittar länken som en liten miniatyr.
Jag vill ha ett enkelt statistikprogram i själva bloggen ( har hittintills inte fattat hur man tar hem något bra)
Jag såg att t ex wordpress kunde importera in den gamla bloggen. Praktiskt!
Jag vill också att det skall vara enkelt att kommentera. Med detta menar jag att man skall inte behöva skriva in alltför mycket innan man kan klicka iväg kommentaren. Detta tycker jag är opraktiskt när jag surfar runt och tittar in i andra bloggar. Tycker Ni andra att detta kan göra att "man inte orkar kommentera"? Jag vill heller inte att de som läser min blogg skall behöva bli medlemmar där jag bloggar för att få kommentera.
Bildhanteringen är ytterligare en viktig sak.
Kom igen nu. Var bloggar Du någonstans? Vad finns det för fördelar och nackdelar? Något Du kan rekommentera?

Kommentarer
Postat av: Maya

Jag trivs kanon på blogspot.com, lätt att ändra design, lägga in roliga gadgets, jag hade min blogg innan på blogg.se men kunde inte få in bakgrunder mm. Så varför inte testa på blogspot.com? du kan alltid ta bort den om du inte tycker det är bra! :)

Kram Maya

2011-04-12 @ 18:53:44
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Jag trivs också med blogspot, lätthanterligt för mig, men många klagar att det ibland är svårt att kommentera ?? det är ju tråkigt. Jag har dock inte lagt in några som helst spärrar och koder man måste ta sig igenom, men folk har sagt att det kan vara problem. Passagen, uselt uselt ! Wordpress hör jag bara gott om !



Är det ok att jag lägger din i min bloggrulle ? så jag har koll när du lägger nya inlägg ?



säg ifrån annars !

2011-04-13 @ 08:57:19
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Britt

Jag är ju också på blogspot.com eller Blogger som den också kallas. Hittills är jag nöjd. Det finns mycket olika gadgets och annat man kan använda i sin design med statistik och annat...som jag inte varit så intresserad av.

2011-04-14 @ 21:40:54
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Snabblån och Minilån

Riktigt snygg :D

2011-04-14 @ 22:08:05
URL: http://minilan.blogg.se/
Postat av: TARA

tävling på whoframedjohanna.bloggsida.se



BÄSTA BLOGG! CHECK IT OUT

2011-04-14 @ 22:41:26
Postat av: TARA

tävling på whoframedjohanna.bloggsida.se



BÄSTA BLOGG! CHECK IT OUT

2011-04-14 @ 22:42:03
Postat av: Ida

wordpress är bra tror jag :).

2011-04-14 @ 22:42:19
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag har liksom av lathet fastnat på blogg.se , gormat ibland över detta faktum. Kan tycka ibland att man skiter i att informera om problem med kommentarer och publicering av blogginlägg och ickefungerande statistik så som det var nyss.



Jag har alltså två bloggplatser till, en på wordpress och en på expressen. Wordpress verkar vara en mer "seriös" bloggplats, fast jag är inte säker på vad jag menar. För mig som är noll intresserad av att sätta mig in i en ny blogg och dess system så blev det ointressant att fortsätta där. Expressenbloggen krävde medlemskap i tidningen och det känns fånigt att begära av sina läsare.



Tyvärr kan jag alltså inte råda Dig, jag skulle inte hinna med mer än en blogg, och ibland hinner jag inte den héller.

2011-04-15 @ 16:30:15
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0