Idag kalasar vi hela dagen.

Idag firar Herta och mannen hela dagen. Visst kan man fira hela dagen om man nu är dagledig dvs för vår del har semester. Lunch med mannen på stan och det såg ut såhär:
Dagens lunch på Qvarnen är detta.
Kaffet utomhus...till höger rinner ån men det syns inte på bild.
Sen skulle vi köpa fikabröd ( det blev hallongrottor) till svärfar. det kondis/bageri vi valde ligger till vänster om denna nyöppnade designbutik. Där mötte vi en bekant. Det är Herta som är mest bekant med personen ifråga. Vi köpte som sagt hallongrottor. bekantingen var mycket mera hälsosam. Svärfar åt inte upp allihop utan vi åkte till honom på en fika, då han varit lite krasslig i morse.
Funderar på om jag behöver en sånn här korg till någonting? Vad tror Ni? Såg den utanför Kanel-butiken.
Efter kaffe hos svärfar for vi vidare, hem, via mataffären. Som de traditionella människorna vi är började vi med förrätt enligt ovan.
Sedan hjortbiff med grönsaker. Därefter fortsatt komplement med brieost och kex en stund...

Kommentarer
Postat av: Suss

Korgar kan man aldrig ha för många av, jag älskar dem, alla sorter nästan. Plockar svamp i korg (så klart), förvarar garn och pågående textila arbeten i en, badkorg, förvaring osv osv osv.

Svar: Open Art håller på till 11 september. Hör av dig om du ska hit!

2011-08-12 @ 21:34:21
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Korgar behöver man nästan aldrig men jag äger ett antal! ;-)



Jag får gratulera i efterskott fast jag inte vet vad Ni firar!



Alltid trevligt att se på matbilder! Det ser så gott ut!

2011-08-13 @ 10:15:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

Ojojoj, tur att jag inte är hungrig när jag besöker din blogg. Du har ofta fina matbilder som läskar!

2011-08-13 @ 19:04:21
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: anne

Hälsosam och hälsosam... God var den, räkmackan!!! :)

2011-08-14 @ 20:46:47
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0