Skolstart

Sitter här med min frukost och tittar samtidigt ut genom fönstret. Jag ser små barn tillsammans med föräldrar på väg mot låg- och mellanstadieskolan här i närheten. Så spännande det måste vara. Äntligen börjar det liksom
Minns inte min egen skolstart så jättetydligt men minns att jag var väldigt blyg. Jag gick med mamma till skolan. Funderar på vad jag hade på mej, om det var något hemsytt som min moster sytt. Kanske. Minns inte min fröken riktigt från lågstadiet.Minns skoluppgifter och lek på rasten men fröken...

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm det kanske var en riktig hagga, din fröken! ;-)

Jag menar eftersom du har förträngt henne så. Jag minns både min första dag i skolan och min fröken väldigt väl, det var stort.

2011-08-23 @ 06:09:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Neej det tror jag inte att det var.Hon var snäll. Nu när jag har tänkt har jag funderat på ett visst namn, tror hon hette så. Hon var barnledig under perioden också. Hennes vikarie minns jag däremot väldigt bra.

2011-08-23 @ 11:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0