Vem är denna kvinna?

-Jag har en hälsning till Dej, sa en kvinna som hastigast till mej när vi sågs i söndags.
-Jag hör av mej sa hon sedan då det var mycket folk och lite rörigt just när vi sågs.
Ikväll ringde damen ifråga. Hon hade varit på en sedvanlig resa nere i mörkaste Småland från bygder i närheten varifrån min mor kommer. Anna Brav hade pratat om sin senaste bok och mitt bland alla kyrkkaffetanter hade en dam fått kontakt med kvinnan som ringde mej och börjat prata hit och dit. Pratat om vår stad och människor där,nämnt min mammas efternamm som ogift och pratat om lite släkt hit och dit. Damen ifråga kände min mor och var släkt till släkten med henne, kände hennes dotter(?) bla bla bla. Kvinnan som ringde nämnde ett namn men det kunde också vara ett annat namn (?) I varje fall så ringde denna dam från Småland senare upp kvinnan härifrån stan när denne återkommit till vår stad och bad om en hälsning till mej.
Frågan är nu: Vem är denna kvinna? Vem har hälsat till mej? Kanske en ringa händelse tänker Ni men visst är det roligt att få hälsningar från människor som ansträngt sig så pass som denna dam har gjort. Nu vill jag veta vem det är?  Blir ett samtalsämne när jag ringer min moster i Jul.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jobbigt läge när man liksom inte har en susning själv.

2011-12-02 @ 10:16:35
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: heanku

Mystiskt! Tänk om det var fel person hon tog och hälsade till... då får du gå och tänka länge...

heanku

2011-12-02 @ 16:24:38
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: Zarah

Kanske en orsak till att børja slæktforska!?

2011-12-03 @ 11:31:13
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Anonym

Det har släktforskats i min släkt, denna var ju släkt till släkten hos förmodligen en ingift släkting.

2011-12-03 @ 19:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0