Bästa Vattengympan i stan!




Idag har det hänt igen. Det har varit torsdag och Vattengympa. Det lilla gänget av "vi som skall vidare till jobbet direkt efteråt" och därutver några pigga 65+++ slöt återigen upp klockan 07.00 i morse. Kallt ute men varmt att stiga ned i bassängen. Insruktören startar mjukt med tända ljus, lugnt och stilla och precis lagom av allting.

Sen tänder hon ljuset och musiken blir en annan.Vilken chans att helt koppla bort det mesta och bara tänka på ingenting samtidigt med tuff gympa. För denna morgon på detta ställe pratar vi lugn men hyffsad styrka på detta pass. Alldeles lagom så att man har gjort något men ändå lugnt.

Man kan sitta ner med en fika efter passet om man vill och hinner. Tänt det hinner aldrig jag. Jobbet väntar.

Vad jag har gjort efter jobbet? Ok det blev gympass med crosstrainercyklar sk funwalk i grupp.

Ps. Bilden ovan har inget samband med dagen i övrigt.


Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Vattengympa gillar jag och vi hade det i flera års tid men nu är det indraget som allt runt omkring här. Det är lite långt att åka 20 mil för att gympa Synd Synd för sån gympa är mer min stil än tortyrredskap på gym. Får väl fortsätta att lyfta min ved och skotta min snö istället. Det är inte glädjefyllt ett dugg.

2011-02-25 @ 10:07:13
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0