Frid eller Salam!




Jag har vid flera tillfällen tagit upp ämnet, att hälsa på dem vi möter när vi är ute och går. Här hemma är det sjävklart att vi hejar på dem vi möter även om vi inte är närmare bekanta med varandra. Vi hejgade på en 7-8 olika promenadkonstellationer dvs mindre grupper som tillsammans i respektive grupp var ute och powerwalkade idag. Jag alla kanske mera promenerade lite sakta men i alla fall.
Ett par valde att inte heja tillbaka. De såg närmast totalt oförstående ut. Resterande hälsade glatt.

Att hälsa var en gammal symbol på att man kom med fredliga avsikter. Kan tyckas löjligt av somliga idag men traditionen tycker jag om och jag tror den gäller över en stor del av världen, att nicka eller på annat sätt hälsa till förbipasserade. Eller? Hur gör NI andra? Jag vet att jag har tagit upp denna tråd tidigare.



Kommentarer
Postat av: moa

Svar; Tack så mycket! :)



Ja, bilderna är tagna i jämtland, haha! :)

2011-02-06 @ 14:54:29
URL: http://yesterdaystrashqueen.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Här är det då minst av allt något problem. Man känner alla så det är självklart att hälsa.

2011-02-06 @ 19:52:16
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Inga Magnusson

Här på bonnalannet så hälsar alla på varandra hela tiden. Absolut! Den som inte hälsar är en mallgroda!

2011-02-07 @ 23:06:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klokt tänkt.

2011-02-08 @ 16:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0