Inbyggda fönster och annat viktigt.

Nu är vi där igen. Funderar på fönsterbyte gör vi båda två. Herta funderar dessutom på ev omändring av altanen eller om vi nu kallar det för terassen. Nej jag tror att vi har en altan.
Hur sjutton skall man veta vilken byggfirma man skall välja? Någon som både kan byta fönster och som vill hjälpa oss att tänka. Jag skulle vilja ha en inbyggd altan. Jag vill sitta där under kalla höstkvällar och känna att jag är nära naturen. Ingen skall behöva gå in och inte umgås kvar ute för att man fryser när Herta vill sitta kvar.
Skall man åka på villamässan i storstan i morgon kanske?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Gubben har ju en liten byggfirma och gör såna här arbeten. Nu är det ju lite för långt bort ;-)) men hans råd för att hitta en bra byggare är att kolla runt i bekantskapskretsen. Vem har anlitat en byggfirma och varit nöjd? För det finns lite mindre nogräknade. Byggaren kan ge Dig ett prisförslag på arbete och material om Du vet hur Du vill ha det. Men han kan också ge Dig pris på material och jobba per timme, alltså inte utifrån ett i förväg uppgjort pris. Fördelen med ett fast pris på jobbdelen innan är att Du vet vad det kommer att kosta. Nackdelen är att byggaren måste hugga till lite i överkant så han vet att det går ihop. Om Ni är två ägare till huset så får Ni rotavdrag på 50.000 gånger två. Inte helt fel. Och det dras direkt av på byggarens faktura. Tänk va jag kan!! Ha ha....!

2011-02-20 @ 10:46:45
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag tror också på lyssna runtmetoden. Vår snickare från fasadrenoveringen var funnen så.

2011-02-20 @ 12:30:14
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0