Att äta tillsammans trots 60 mil emellan oss.



Som sagt, vi skulle ta det lugnt detta nyår. Lite mat med mannen. Toast med gravad lax mm, Kalkonbröstfile, kantareller och rotfruktsgratäng och slutligen dajmtårta, röda vinbär och lite glass ( läs frysrensning...nej så får man inte säga om en nyårsmåltid) och TV-soffan, tfn samtal med några av släkten i Jämtland, nästan en timme med högtalartelefon blev riktigt trevligt...




 Vi borde förståss ha skypat och placerat oss framför datorerna men högtalartelefonerna fungerade bra också.  Vi konstaterade att vi skulle ju kunna äta tillsammans på detta sätt trots att 60 mil skiljer oss åt. Vi skulle kunna äta eller ta en fika ganska ofta tillsammans. Denna situation kändes ganska trevlig att tänka på.



Mitt i vår nyårskväll så hör vi på nyheterna att en av vårt lands kära skådespelare Per Oscarsson förmodligen tillsammans med sin hustru förolyckats i en brand i deras hem. Jag blir då sittandes en stund funderandes på de filmer och sammanhang som han har varit med i. Kommer osökt in på ett av Hylands hörnor nån gång...var det sent 60-tal eller tidigt 70-tal, minns inte. Varje år ser vi också "Kan Du vissla Johanna" på Julafton om pojken som skaffar sig en egen farfar.

Sorgesamt i alla fall.





Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Det där med Skype ger nya möjligheter till umgänge. Kommer aldrig att glömma hur glad jag blev att vi kunde fira julafton tillsammans via Skype med sonen hans första år i USA. Det var en fantastisk upplevelse, att se honom röra sig och prata och vi var uppkopplade hela kvällen, alltid någon var där och pratade med honom.



GOTT NYTT ÅR!

2011-01-01 @ 09:56:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Obehagligt med Per Oscarsson och elden.



Jag har ju "Kan du vissla Johanna" som mitt enda TV-måste på julafton. Innan jag började se den regelbundet tyckte jag bara att Per Oscarsson var obehaglig, ungerfär som Ernst-Hugo Järegård.

2011-01-01 @ 11:17:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jess

God fortsättning!

Tråkigt att höra om Per Oscarsson...

2011-01-01 @ 12:15:28
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilken vacker ljusstake du har på en av bilderna. Är den i trä? Var har du köpt den?

2011-01-02 @ 11:49:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Träljusstaken kommer från Designtorget.Kan beställas men också köpas på många butiker runt om i landet. Själv har jag köpt min på loppis till ett pris av 20 kronor.

2011-01-02 @ 13:16:33
Postat av: Anonym

Jag har också skrivit om Per Oscarsson på min blogg. ;( Vilket tyckte du att hans bästa skådespeleri var?

2011-01-04 @ 05:11:45
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0