Från Döda havet




Herta skulle idag gå in på ett ( numera har vi många) av stadens apotek för att inhandla en kul och återfuktande creme. Anledningen är att Herta vill inte slita på sin specialcremis from the Dead Sea and the Holy land. Hon har idag förstått att hon skulle investera i ett antal burkar med smörjor. Herta är lite sparsam med denna burk med smörja då hon vill njuta länge av smörjan. Hon har kollat in att dessa burkar av olika sort kan inhandlas på lite olika håll i vårt land, ca 6-7 ställen men självklart då till ett helt annat pris.

Nåväl, därför gick Herta in på mitt gamla vanliga apotek och ställde en fråga till en sk säljare där.

- Har Ni några roliga hudcremer som återfuktar bra?
- Vilken sort är bäst?
- Jag rekommenderar den här ( Säljaren tar upp en flaska i vitt med blå text)
Herta tycker denna flaska ser jättetråkig ut. Hon vet att det är innehållet som är det som är viktigast men lite flärd kan hon väl få ha, tycker hon.
Mannen tillskyndar och säger( när sk säljare avvikit en stund) : Det är samma som den jag har fast min är bättre.
Herta konstaterar att hon vet det.

Herta lämnar apotetet då hon inte vill köpa tråksalvan utan en roligare variant.
Herta tillhör dem som varken lägger en stor eller en liten förmögenhet på smörjor men tråksalva idag - njet.

Kommentarer
Postat av: Skatan

Nog kan man behöva lite uppmuntran i vintern med lite lyxiga krämer ... Hoppas du hittar "din" ... ja, den som passar dig, alltså.



Kram!

2011-01-15 @ 21:52:01
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: anne

Just nu trivs jag utomordentligt med Doves hudkräm, billig men inte heltråkig och med bra design på flaskan så man kan squirta ut kräm med kraft.



Annars är det Body Shops Body Butter som gäller.



Decubal är också suveränt bra, men har litet äldreboende över sig...

2011-01-15 @ 22:38:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Krönikören

Ååå, nu får du mig att längta efter den bodyscrub från Döda havet som jag hade för några år sen. Köpt i USA...

2011-01-16 @ 01:07:58
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Essey

www.Esseys.blogg.se = KOMMENTERA OCH TIPSA DINA VÄNNER OM DEN!!! ;D

2011-01-16 @ 10:53:14
URL: http://esseys.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag har lite svårt för såna där burkar som har "kropps-smör". Det associerar på nåt sätt till nazisternas dekokter på koncentrationslägren, isch! Kan bero på att jag köpte en sån där burk på body shop och den var vedervärdigt talgig. Verkligen som smör.

2011-01-18 @ 00:06:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min burk är inte tallrig...

2011-01-18 @ 20:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0