Någon sorts frid.




Siri och Aina är gamla kompisar från Psykologlinjen vid Universitetet. De har nu tillsammans med ytterligare en person startat en mottagning tillsammans. Initialt inleds boken med några samtal på mottagningen. Vi dras med i ett virrvarr av människor och sammanang innan det första mordet, en kvinna som gått som patient hos Siri hittas mördad utanför Siris stuga. En lite läskig bok, kanske inte av högsta klass men ändå så att jag inte förstått vem mördaren var. Den gav mej en dag där jag fick tänka bort och tänka in i en grupp människors liv, reaktioner och handlande.

Camilla Grebe och Åsa Träff är två syrror ( alltså inte sjukvårdspersonal) som började skriva en bok tillsammans. Det började som en kul grej "Vi borde skriva en bok tillsammans" som så småningom blev en bok som skrevs under lite opraktiska förhållanden.

Det är en skön känsla när man får ägna en dag, nästan åt en bok.


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Märker att det är så jag läser böcker numera,tar en heldag. Här har jag nu flera böcker som väntar på sina dagar, bloggandet stjäl tid från läsandet, tyvärr.

2011-01-08 @ 10:46:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Just nu är jag seg med mitt läsande... Det går periodvis. Förmodligen är jag för stressad just nu.

2011-01-08 @ 11:03:29
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Inga: Du säger precis som det är. En pocket tar en heldag och bloggar man tar man tid och kraft från läsandet. Inte bra om det blir för mycket?

2011-01-08 @ 11:20:12
Postat av: hugan

Skulle själv vilja ha en släng av bokens titel!



Har tyvärr inte tid eller sinnesro för att läsa..många böcker har jag som väntar dock!

2011-01-08 @ 11:23:58
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0