Trettondagsafton




Så har denna dag snart gått till ända.  Vi har idag tagit avsked av en släkting till en av mina fd men ändå nuvarande familjer. En äldre man som över lång tid varit mycket med oss och som vi har många roliga minnen tillsammans med. Det var en fin begravning, tänkvärda ord av prällen och solosånger som passade in ..Jag har hört om en stad och Nocturne. Den sista har jag mest hört utan sång dvs bara musiken men idag när vi fick texten oss till till del också. Det blev så bra.

Hälsomässigt var detta ingen dag som förbereder för ett hälsosamt liv. Vi erbjöds smörgåstårta där det trugades på flera bitar och sen sedvanlig princesstårta där processen gick till på samma sätt.

Och givetvis gick vi på trugandet.

Men kaffet smakade bra. Och vi möts nog bäst i situationer som dagens med kaffe och tårtor av olika sort där vi får uppmuntra och stötta varandra att ta mer och mer och mer... ? Eller?

Kommentarer
Postat av: anne

Det finns tid och plats för allt. Om det hjälper någon i ett sammanhang som begravning att man äter många bitar tårta, så torde det väl vara ett av livets få tillfällen då det bara är att tugga. Om man klarar av det.

2011-01-05 @ 21:41:48
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Men stunden efter en begravning är så hälsosam i sig att från den många gånger tunga begravningsriten till det lättsammare mötet vid kaffe och smörgåstårta/tårta.

Jag älskar både smörgåstårta och tårta så jag skulle nog ha gjort som dig levt farligt ;) och tagit lite för mycket.

Kram

2011-01-05 @ 22:43:31
URL: http://livsglimtar.wordpress.com
Postat av: Mia

Smörgåstårtan ser fin ut och de brukar i regel vara jättegoda... Du skriver fint om både mannen och begravningen. Jag brukar säga att döden är en lika självklar del av livet som födelse... Den ena för glädje med sig, den andra sorg och saknad...

2011-01-06 @ 09:15:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0