Att göra ingenting?

Idag börjar semestern. Äntligen! Idag skall jag göra ingenting. Vad är ingenting kan man fråga sig? Nu undrar jag: Vad betyder att göra ingenting för Dej? För mej är det verkligen att inte göra något. Att det inte finns någon plan utan dagen får bli som den blir. Jag hörde ett program på TV för någon vecka sedan och där pratade en kvinna om...just detta att ta det lugnt, att göra sådant som ger positiv energi och att tänka på sig själv och inte på alla andra. Man pratade också om att många känner, när de kommer åter från semestern, att de måste ha presterat något under ledigheten, varit på många ställen osv.
Måste man det? Är det inte ok att bara ta det lugnt?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Visst ska man kunna släppa prestationsångesten på semestern och tänka på sig själv.



Jag har just haft mitt livs bästa semester, åkt runt i anmödrarnas fotspår.



Tyvärr hann vi inte med någon tur till Nyköping och något gästabud. Vi fick plötsligt en chans att umgås med barnbarnen en dag och tog den istället. Det är ju bara några fattiga gånger per år eftersom de bor i Umeå, men var på stockholmsbesök.



Nu har vi kommit hem och nu ska jag bara lata mig resten av sommaren

2011-07-16 @ 08:38:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Det viktiga är att känna efter vad som är laddning av de egna batterierna. För mig är det ofta åka omkring lite planlöst och titta på saker.

2011-07-16 @ 10:02:25
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Ingenting ÄR ingenting, men jag känner mig oftast otillfredsställd efter ingentingdagarna. De bästa dagarna är de dagar då man haft goda samtal eller goda tankar.



Så tycker jag!



PS. Körde ut till Arnö igår kväll och hämtade ett stycke son, såg skylt mot Strandstuviken (tror jag det var).

2011-07-16 @ 11:26:38
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0