Mellandagar i semestertid

Så är vi då hemma igen, ifrån resan upp till det landskap som jag gillar framför andra i vårt land. I det län där far min föddes och växte upp. I det län där Indalsälvens sträckning gett människor kraft på många sätt och där skogen gett bäring och liv. I dag ser det lite annorlunda ut. Men älven och skogen finns kvar. Timmerbilarna far förbi min farbrors hus och sjöarna syns åt två håll. De fd kalvarna som är stora nu syns hos en granne, hur länge de nu blir kvar.
Här har Herta:
Hälsat på släkt
Lagat mat
Frukost, fm fika, lunch, em fika, middag och kvällsthé varje dag samt disken...
Powervalk runt i byarna ( eller promenerade kanske man säger)
Hejat på folk jag inte vet vilka de är men de har säkert koll på vem jag är.
Varit på kyrkogården vid den gamla kyrkan.
Fikat vid sommarcaféet.
Vandrat i skogen och träffat folk.
Suttit vid Indalsälven.
Glömt bort datum och tid.
Nu är vi hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jämtland är hemma.

2011-07-23 @ 15:02:05
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Jenny

Verkar fint där uppe! Men är det du som får stå för hela dagsprogrammet av mat...? Mycket verkar ha hunnits med. Att glömma datum och tid tyder dock på viss avkoppling ändå :)

2011-07-24 @ 18:48:06
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jenny: Huvudansvaret men inte praktiskt. Försöker vara lite anhörig när jag är där, hjälpa till, laga mat osv. Vi var två som gästade så det var överkomligt.

2011-07-24 @ 19:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0