Getingbo från Rusta

I stugan, på vinden, har vi ett getingbo från Rusta. Alltså ett utan getingar. Mannen köpte detta på Rusta för flera år sedan för cirkus 40 kronor. Han hängde upp det på vinden i stugan där vi alltid i många år haft flera getingbon. Därefter har vi inte haft några getingar på vinden.

Sitter man och äter och vill vara fredad så läste jag om en kvinna som konstaterade att "man tar helt enkelt en brun papperspåse, blåser upp den och hänger den i ett snöre över den plats där man ska äta eller dricka eller vad man nu vill göra.".
Ps. Jag har ingen bild på detta getingbo som är i plast och blåses upp som en badboll i mörkgrönt. Jag vill inte sätta in bilder på vanliga getingbon på bloggen, jag gillar inte dem så jag satte in en bild på andra svenska getingar. ettriga typer.

Kommentarer
Postat av: anne

Är de så lättlurade!?!

2011-06-23 @ 21:41:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp

2011-06-23 @ 21:48:05
Postat av: Anonym

Japp

2011-06-23 @ 21:48:08
Postat av: Irrhönan

Det där låter som nånting man bara MÅSTE testa!!

2011-06-23 @ 22:15:51
URL: http://kackla.wordpress.com
Postat av: Anonym

Verkar inte finnas på Rusta just nu men fråga efter det så tar de kanske hem det. Det är en amerikansk produkt - waps eller något.

2011-06-23 @ 22:19:23
Postat av: Britt

Jag ska prova papperspåsen i sommar då vi ska äta ute. Förra sommaren gick det knappt att sätta sig ute vid bordet så var de där och "tiggde". De drack till och med vin när vi råkade spilla på bordet.

2011-06-25 @ 23:08:35
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0