Minskad kilometermängd

På något sätt så har det skett ett fatalt missförstånd. Osäkert råder vad detta beror på. Kanske genom att jag genar genom skogen eller nåt.
Det viktiga är att jag inte längre har  8 km till jobbet utan endast 6.4 km. Sträckan är densamma idag som i många år. Detta känns mycket kortare, man skulle till och med kunna gå denna sträcka. Fast jag vet inte. Går jag halvvägs tar detta alldeles för lång tid för att sträckan skall vara 3 km. Kan det vara så att min mobils gps mäter fel på något sätt?

Kommentarer
Postat av: Suss

Kan en GPS mäta fel? Vad ska man då ha den till i så fall, då kanske den visar fel väg också?

2011-06-13 @ 23:46:31
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Krönikören

Om avståndet krymper med åren så bor du snart granne med jobbet. :)

2011-06-14 @ 09:31:06
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: skogsnuvan

Man kan nog inte helt lita till tekniken. Nog tror jag att en gps kan mäta fel. Har hört de mest dråpliga saker av åkarna ska du tro.

2011-06-14 @ 12:59:42
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: anne

Om gps:n inte har täckning så kan den väl inte göra det den ska, men annars så borde den ange hyfsat. Min RunKee-Per gav ju 20 m längre sträcka när jag sprang motsols, men vem vet? kanske vinglade jag kors och tvärs över grusvägen...

2011-06-14 @ 19:29:31
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu vet vi ju inte vad som är rätt egentligen. Jag mätte ju också samma sträcka mellan hemmet och stormarknaden. Den sträckan skall vara enligt samma mobil nästan fyra km, väldigt tveksamt.Borde vara mycket längre.

2011-06-14 @ 20:44:27
Postat av: Anonym

Nu vet vi ju inte vad som är rätt egentligen. Jag mätte ju också samma sträcka mellan hemmet och stormarknaden. Den sträckan skall vara enligt samma mobil nästan fyra km, väldigt tveksamt.Borde vara mycket längre.

2011-06-14 @ 20:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0