Bibliotekskatten Dewey med flera sommarböcker.


Som sagt i kväll har vi varit på gymet. Lite oväntat kanske men nu eller aldrig. Herta och mannen måste in på banan igen. Vi måste åter in i vårt gamla vanliga tränande och hälsomående. Så här kan det inte fortsätta. Vi kan inte skylla på två månaders host & krax längre. Det var ju flera veckor sedan nu. Vad vi gjrode på gymet. Vi körde Funwalk och styrketräning. Nu vet Ni det!
Vi hoppade in på vår egen mataffär på vägen hem och detta resulterade i att jag var tvungen att shoppa loss mig på dessa två, förhoppningsvis lättlästa böcker. Bra att lägga på sig en kul hög till sommarledigheten som inträffar om en massa veckor. Marie Jungstedt och Anna Jansson. Det är ungefär vad jag orkar med i början på min ledighet eller när jag jobbar. Doris Lessing får vänta.
Just nu läser jag Bibliotekskatten Dewey av Vicki Myron. En liten kisse dimper ned i ett bokinkast för lästa böcker som skall återlämnas...

Kommentarer
Postat av: Britt

Det blir nog några lätta deckare för mig också första veckan på semestern. Nu läser jag en deckare också. Postcard Killers som kom för något år sedan av Liza Marklund och James Patterson. Lagom lättläst när det inte finns så mycket tid.

2011-06-19 @ 21:58:54
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Viktkamp

Jättebra att ni gick till gymmet =) Men vad är funwalk? Blir nyfiken =)

2011-06-19 @ 22:13:14
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: anne

Maken laddade ner James Herriots böcker som (vad heter det?) ljudböcker åt mig men jag har inte fått det överfört än. Herriot har ju en bok med enbart kattberättelser, kanske något för dig också? :)

2011-06-19 @ 22:29:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

In english?

2011-06-19 @ 22:31:41
Postat av: Inga Magnusson

Bra med boktips! Doris Lessing har jag lite svårt för, hon är så resonerande och småfilosofisk och lätt uppgiven i sitt sätt att skriva. Eller också tolkar jag henne bara fel. Hon ska ju vara en bra författare. Jag försöker kämpa mig igenom Hells Angels-infiltrationen men det går trögt. Har svårt att lägga ifrån mig en påbörjad bok, även om den är trist.

2011-06-22 @ 07:43:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt bloggat ;)

2011-06-22 @ 08:12:29
URL: http://sarannlakhann.blogg.se/
Postat av: elina

Hej, söta du! Just nu tävlar jag på nelly.com med min klänning och skulle bli superglad ifall du skulle kunna kicka in och rösta går snabbt och det skulle göra min dag! Ifall jag kommer bland dom med högsta poäng och vinner 1:a pris så skulle jag vilja dela den resan med min mamma efter allt hon gjort för mig, ställt upp varje gång jag bett om nått, alltid funnits där för mig och skulle jätte gärna vilja dela den med min mamma!♥ Skulle också vilja få vara mer med henne och spendera mera tid med henne, eftersom vi får aldrig göra det tillsammans så mycket..

Så snälla du, bara några klick:

http://www.nelly.com/se/designyourdress/?obj=iudIHRwRdJEW90lngBjPxoMPJ6YmMccsK51RJkhkuj7siiUFh4SV#Gallery

Förlåt ifall du inte gillar sånt här så ber jag om ursäkt men annars hoppas jag att du får en bra dag och tack för din tid!:)

Kram

2011-06-22 @ 08:40:55
Postat av: [FOTOBLOGG] med Författar intresse

I min blogg får du följa mitt liv om hur det är att ha ADD uppmärksamhetsstörning. Du får också se en massa fotografier och läsa berättelser jag skrivit.

Eller varför inte bara gå in på bloggen & vara med i min Dagens Blogg tävling ? :D

2011-06-22 @ 09:04:52
URL: http://shadowzplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0