Spännande dejting och fejjan.



En antologi om en ny tid betraktar det sociala medielandskapet från flera horisonter. Tillsammans tar bokens 36 skribenter ett helhetsgrepp om den sociala webben och alla dess möjligheter.

Jag lockas av denna boken. Jag gillar ämnet. Vi skaffade dator 1993 och sen dess har datorn varit en följeslagare...knacka html blev hemsidor på gamla sättet innan nya enklare sätt dök upp. Med datorn kan man hitta det mesta. Allt går att finna, begagnade bra grejor via blocket och Tradera, trevliga karlar på dejtingsajterna, köpa böcker och kläder, kontakta människor som man annars inte skulle få tag i. Facebook och Twitter, MSN. Ja listan kan göras lång. Idag finns datorn alltid där som en följeslagare. Sociala medier både privat och i tjänsten. Självklart säger Herta. Jag skall läsa boken.

När skaffade Du dator? Hur har Du använt den under denna tid.

Kommentarer
Postat av: skogsnuvan

Använt datorn har jag gjort sedan kanske 30 år bakåt. Försäkringskassan var bland dom första som använde sig av det.

Själv skaffade jag min första dator för kanske 8-9 år sedan och jag började med att ha mail, sedan en hemsida och nu bloggen. Skape gör att jag kan ha kontakt med min bror i Kina ofta och gratis. Bloggen har gett mig många nya vänner och jag skickar ibland efter grejor via internet. Hur man kunde klara sig utan förut förstår jag inte.

2011-03-05 @ 09:46:36
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Britt

Jag har haft dator privat i 7 år men pluggade till förskollärare 91 till 93 och började då använda Mac som hela Luleå Tekniska Universitet var nerlusad med. Idag använder jag PC. Jag började väl använda Internet då och satt i datasalarna och surfade ut i cyberrymden och dess fantastiska värld. Däremot har jag varken Facebook- eller Twitterkonton.

2011-03-05 @ 19:08:58
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Selma

Jag använder den till nästan allt och minns inte riktigt när den första landade i hemmet. tidigt 90-tal någon gång.

2011-03-05 @ 19:48:51
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anne med E

Maken har haft både bärbara och stationära i hemmet i alla tider, själv började jag väl leta hus på nätet omkring -96/-97, men riktig storkonsument blev jag inte förrän runt 2004/2005 då jag började plugga på distans.



Nu har jag ju nätet med mig i fickan vart jag än går.



Boken kan nog vara något för mig också.

2011-03-05 @ 21:11:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: J.eynie

Kul att NI är intresserade av ämnet! Det är otroligt hur mycket sociala medier har påverkat oss idag. Mäktiga verktyg som gör det lätt förr oss att kommunicera utåt. MVH, Jenny som är en av skribenterna. :)

2011-03-06 @ 09:03:26
URL: http://jeynie.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Vi började tidigt med dator eftersom barnen behövde det för skoljobb upplevde jag och yngste sonen vill ha en dator för att spela och rita på. Det blev mellan 1985 och 1990. Mest var det som en avancerad skrivmaskin de första åren och man skrev ut på en sån där traktorskrivare med långa långa ramsor av papper. Det hakade sig ofta. Och uppkopplingarna på internet var mest att ringa upp någon enda person, lägga telefonluren i en liten fördjupning och så vren och tjöt det en stund innan man fick kontakt. Spara kunde man på bandspelare typ.



Sen läste jag mycket på distans under 90-talet och då blev det snabbt bättre grejer; First class osv. Och jag måste lära mig att hantera det.



Intressant att tänka efter! Kul fråga!

2011-03-08 @ 06:30:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för boktipset!

Facebook sen 2007 el. 2008, nyss återvänt efter att jag tröttnat på statusträsket ett tag... Blogg sen 2008, Hotmail sen 1997. Använder dock aldrig "någon form av" mobiltelefon för uppdateringar.



Första gången jag använde dator var nog 1995 i början av studietiden. Då använde vi högskolans Mac (och förstod inte hur/var dokumenten skulle sparas!) medan sambon skaffade en stationär PC hemma och jag tyckte att han var väldigt modern!

Efter att jag skaffat en egen laptop för två år sen har datoranvändandet, ehm...ökat.

2011-03-09 @ 18:00:29
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0