Första julmarknaden

Eftersom jag nu bestämt mig för en liten julmarknad idag typ den på Nyköpingshus och den inte infaller ( efter nogsam kontroll avseende datum och tid) förrän i morgon så måste jag julmarkna mej någonstans. Konstaterar då att jag kan ta en cykeltur, en rejäl sådan till Grönborgs julmarknad i vår lilla stad. Sagt och gjort jag beger mej dit till stor del för att träffa deras eminenta och helt underbara goskatter.
Ingen Gusav. Bara en massa fikande "för-julfirande".
Ibland har jag hittat honom inne blad loppisprylarna.Men inte idag...
Kanske vill vi göra vår egen krans.
Många tomtar fanns det.
Diverse folk sålde sina alster och även annat...
Bollarna i rött mellan tomtekrukorna tror Herta kan vara ämpliga kattleksaker.
Försökte få mannen intresserad av dessa, i julmarknadstider. Näe, jag vet inte riktigt heller vad de är tillverkade för. Kanske får man bestämma det själv.
För kännedom vill jag berätta att idag fanns här inget som jag inte klarar mej utan även om det fanns diverse prylar av alla de sort.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Åh julmarknad kan Du gå på! Det ser roligt ut. Om vi hade varit på 60 talet så hade de där längst ner va´rit askkoppar. Men de hör väl enbart till antikviteterna numera.

2011-11-20 @ 18:26:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0