Morgon i Jenin.

Iofs sov jag någon timme drygt på dan igår... men inte var det väl detta som var orsaken. Kunde bara inte somna i går kväll, tänkte läsa lite. Har inhandlat, för en tid sedan på bokrean, Morgon i Jenin.Boken belyser en familj som levde i gamla Palestina, det som vi idag delvis kallar Västbanken fast som vi ibland börjar benämna Palestina igen. Kvinnan som berättar tror jag lever på andra sidan Atlanten idag men beskriver valda delar ur sin familjs historia med början innan hon föddes och framåt. Jag har nu kommit fram  till sexdagarskriget. Jag har försökt tre kvällar att komma in i boken, aningen svårt och man får inte vara trött när man läser det första kapitlet men nu är jag FAST. Läs den gärna.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Apropå, jag tror också att Johansson är fejk!

2012-04-07 @ 10:23:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Har också läst den, gillade den mycket!

2012-04-08 @ 09:01:27
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0