Vinkade av vid Centralstationen.

Nu är helgen slut och sonen är avvinkad vid stationen. En kompis från dagistiden dök upp med sin mor samtidigt. Så praktiskt med möjlighet till direkttåg ( inte idag då det var två byten) vilket inte existerade på förra studieorten vilket alltid inkluderade mellan 1-3 byten inkl stadsbuss väl framkommen till staden i Närke.
Nej detta passar hans mor även om de 18 milen sträcker iväg.
Tänkte samtidigt att jag svänger ner och bokar tid för glasögontest, i gallerian som alltid håller öppet och samtidigt scannar jag av sportbutiken på samma galleria. Denna hade dock stängt annandag påsk till ära. Säkert klokt då butikspersonal annars jobbar nästan jämt.
Får bli en annan gång.
Hade parkerat precis utanför nya "livsmedelsbutiken" på Väster. Den som öppnat upp när flertalet andra stängt igen. Kylskåpet innehåller fortfarande mat efter påsken så något direkt behov hade jag inte, bara intresserad av hur det såg ut. Shoppade lupp mig på produkterna ovan i stället, går alltid åt i det Hertianska hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0