Mördare i trädgården.

 
Hela lördagen har använts till trädgårdsarbete i dess olika former. Först gräsklippning vilket Herta stod för idag och sen, rensa och beskära häcken. Om någon undrar så är den jättelång och behöver rensas alltför ofta, tyvärr. Vidare ogräsrensning och utrensning av gamla rabatter. Men vi orkar nog inte lägga plattor i höst...

Jag har hittat 8 mördarssniglar på tomten idag. Idag praktiserade jag saltmetoden dvs man häller lite med salt på ryggraden på snigeln och snigeln krymper sakta ihop. ( Se bild ovan.)


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Detta sätt att ta död på mördarsniglar lär ska vara förhållandevis smärtfritt. I min trädgård har de inte kommit än men jag spejar och är beredd att kämpa-

Svar: Vad sprejar du med? Hörde på jobbet att det fanns något medel som kunde köpas på typ Lantmännen som man spred ut på sniglarna och som fungerade. De åt sedan upp varann och försvann så ytterligare? Hört talas om?
Herta bloggar

2012-08-19 @ 07:23:55
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0