Adventsgudstjänst och julmarknad.

 
Första advent, i år igen, får vi vänta på honom som redan har kommit. Härligt med sångerna som vi sjungit så många gånger förr, kaffe med prat och roliga lotterier med  tonårsmässigt inköpta vinster. Därefter vidare ut i stadsvimlet. Vi traskade ner till Bryggeriets julmarknad. Här fanns mycket att titta på, konstnärernas ateljeer höll öppet och det bjöds på glögg och peppisar mm. Det såldes granar och julsaker av bättre kvalitét. När vi traskat runt flera timmar blev det matdags och sen ringde svärfar. Vi for dit och drack kaffe med mera prat. Imorgon är en ny dag. Snart är det jul.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Och jag borde börja med julklapparna! Det är ju snart jul som du skriver!
Någon vidare julmarknad har jag inte varit på än, får skärpa till mig och hitta nån.

Svar: Trodde jag svarat på detta redan men det får bli ett svar till. Du får ut ohc leta efter julmarknader. Såhär kan du väl inte hålla på, ni som flänger och far land och rike runt:)
Herta bloggar

2012-12-03 @ 20:49:29
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0