Clap your hands for Jesus!

Jag tror att jag skippar melodifestivalen ikväll. Jag befinner mig i en traditionel baptistkyrka i USA, New hope baptist church i Newark. Här kommer jag nog att tillbringa hela lördagskvällen tror jag. Delar via TV:n minnesstunden av Whitney Houston. Den amerikanska gospeln från de svarta delarna är klart bäst. Jag lyssnar på minnestalen från olika människor. Har just lyssnat på Kevin Kostner tala, välformulerat som om han själv höll i predikan. Härlig sång därimellan.
En gång för många år sedan var jag i en baptistkyrka första advent i Harlem. Det är en av mina finaste gudstjänstminnen. Jag glömmer aldrig när kören kom in inledningsvis i gudstjänsten. Några små barn en pojke och en flicka kom in först. De var klädda i fina kläder. Pojken hade mörka byxor, vit skjorta, mörk fluga och flickan hade klänning. De sjöng. Glädjen fanns i deras ögon. De kom först av kören och sen kom allihopa strax därefter. Gospelmusiken är bara bäst! Vi var med ett par timmar. Sen skulle de fortsätta ett bra tag till. Det var söndag. Den stora familjen var samlad.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Aha, det var det här vi skulle ha sett på istället.

2012-02-19 @ 22:38:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns väl något play kanske man kan kolla via.

2012-02-20 @ 16:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0