Mera från bokrean.

Jag köpte inte bara denna samlingsvolym på bokrean utan några böcker till. Haruki Murakamis bok " Vad jag pratat om när jag pratar om löpning". Tänkte ge den till sonen. Säg inget om Ni träffar honom. Han brukar inte läsa mammas blogg.
Susan Abulhawas bok Morgon i Jenin om en kvinna som återvänder till Israel  efter många år och sist 
Diana Janses bok " En del av mitt hjärta lämnar jag kvar som enligt baksidan på boken skall vara en gripande skildring om livet i Afghanistan- En historia om ett krigstrött land, ett fascinerande folk och en diplomattillvara bortom salonger och cocktailpartyn.
Jag lovar berätta när jag läst böckerna. Ja kanske inte boken om maratonlöpning då men de andra.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Nej vi ska inte bo där själva. Vi hyr ut veckovis till sportfisketurister. Det är tredje huset vi bygger nu för det ändamålet. Vår specifika målgrupp är fiskare som vill bo för sig själva (inte i stugby), nära vattnet och fiska lax, öring, röding, gädda, abborre, stor ål, vitfisk osv med en bra och välutrustad båt. Båten till det här huset blir en ny Linder Sportsman styrpulpet 30 hästars fyrtaktmotor. Det här huset är lite mindre än de andra, för 4 pers, men lite mer påkostat i utförande och inredning. Är tanken i alla fall. Ett av de andra är nischat på dem som vill ha med husdjur (hundgård med koja) och ett annat är ett familjehus, lite rymligare.



Fast vi har vid varje husbygge sagt att vi kanske vill bo i det huset på ålderns höst när vi vill ha det bekvämt och bara 55 - 75 kvadratmeter att städa. ;-)) Den som lever får se. Vi lade i alla fall in golvvärme vattenburen den här gången i allrum / kök. Och elgolvvärme i våtutrymmet förstås.



Redan i mitten av april kommer första gästerna så det börjar bli bråttom nu.

2012-02-23 @ 10:57:14
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Lite avundsjuk kan jag bli på er som bor i stan och kan gå på bokrea fast jag har ju inte råd att köpa ens på rea men det vore ändå kul att gå omkring och titta

2012-02-23 @ 14:17:01
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Britten

Tack för tips..Tar till mig alla

2012-02-24 @ 19:09:30
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag är ikapp även på din blogg.

MÅSTE köpa Marabou Black!

Måste köpa tidningen Retro!

Har köpt barnböcker på rean till mitt barnbarn Majken och bonusbarnbarnet Amelia. Inget till mig själv mer än Systrarna Eisenmans Mingelmat, men den var definitivt inte på rean. Kommer nog att blogga om den när jag fördjupat mig lite mer. Den är härlig!

2012-02-24 @ 23:39:29
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Zarah

Bok nr 3 i din lista ska vara bra, vad jag hört. De andra okända för mig... Ska bli spännande att läsa framöver vad just Du tycker om dem.

2012-02-25 @ 20:58:41
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0