Åviken är bäst

 
 
Inte kan väl jag hjälpa att mannen har monterat ner hela köket. Nej nu överdriver jag lite men lite nedmonterat i alla fall. Fläkten är nedmonterad och utbytt och nu väntar vi på ett nytt kolfilter som skall tillföras den nya fläkten. Tyvärr fick vi fel kolfilter när vi köpte vårat. Situationen är något grinig. Mannen har dock fått mat och kaffe i sig ( plus ett glas vin) och har piggnat på sig något. 
Vad jag ville komma till var att när inte fläkten funkar, när spisen är urkopplad osv måste man ha mat i alla fall. Vad gör man då? Jo man plockar fram sin mors gamla Åviken våffeljärn. Funkar i alla lägen. Flottet rinner för vi hade ingen olja och inget margarin. Fick bli smör som fanns lite av. Gott blev det och ordentligt ätna blev vi också. Så då vet ni.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Exakt ett sånt våffeljärn fick jag av min mamma när jag flyttade hemifrån! Måste tyvärr slänga det för ett år sedan för sladden var farlig och jag fick inte tag på någon ny sådan. Sen köpte vi ett nytt Åviken och det var rent ut sagt dåligt; långsamt. Så det hamnade i en av våra stugor och vi köpte ett annat fabrikat med hög kapacitet.

Svar: Tror jag svarat på detta men vet inte. Det finns nya sladdar till gamla våffeljärn, som passar. Vi har bytt ut allt gammalt. Kolla på Claes Ohlsson om du har mer gammal teknik.
Herta bloggar

2012-07-28 @ 08:04:42
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0