Lie eller röjsåg?

 
 
Använder du lie eller väljer du hellre en röjsåg när du skall rta bort lite högre gräs?
Gräsklipparmannen har låtit lite högre gräs vara kvar mest för att det var fullt av vallmo. Vallmo är jättefint, i början när det blommar. Därefter ser det bara risigt ut. Nu skulle det bort. Hertamannen hade fullt ut med inomhuspyssel varför Herta gick in i boden och tog ut lien och gick till verket. Min far lärde mig en gång för länge sedan hur man gör. Faktum är att det var många år sedan jag slog med lie senast. Men det gick hyffsat bra, det höga gräset dvs fd Vallmo i flertal är borta, bortsläpat dit vi alla lägger trädgårdsavfall mm. Och vad hittade jag där om inte skogshallon. Tog med en mindre burk när jag gick sista vändan med skottkärran.

Kommentarer
Postat av: Brittenen

ooo som jag önskar att jag kunde slå med lie....varför lärde jag mig aldrig det ???????

Svar: Det är inte så svårt. Finns faktiskt kursen och även instruktioner på nätet Kolla där. Sen skall ju kroppen klara av det. Snitsen är att göra rätt och få rätt gung. Då känns det bra. Om man gör fel kan det göra ont, efter ett tag.
Herta bloggar

2012-07-22 @ 08:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0