Fönster, telefoooooonen och bullbak.

Som sagt idag har det varit lite mycket.
Skulle äta lunch idag med arbetskamraterna, sommarlunch. Detta försvann iväg någonstans. I stället
har jag tagit emot en reparatör som har lagat telefonen samtidigt som en jättebil körde in på gatan där det desförinnan hade blivit lite trångt. Grannen hade köpt ny garageinfart och deras egna bilar, svärfarsgubben rakt över samt firmans bil stod där redan. Nåväl när jag körde iväg vår bil fick jättelastbilen plats på gatan. Sonen och jag släpade ut en del skit(?) ur garaget för att få in viktiga fönsterdelar som inte tål att stå ute och de andra finns nu framför vårt hus.
Mannen är på en förrättning och är inte speciellt användbar varför Herta får tänka själv. Anvisningar har tidigare kommit att när väl fönsterna är här skall vi vända oss till förnstergubben för inbokning av byte av fönster. Ash Herta ringer honom tänker jag och gör det. Då kommer det kuliga. De vill montera nästa vecka. Finns inte så mycket att göra. Hade planerat Jämtland nästa vecka och fix och trix däruppe men men nu får Herta trixa med sitt liv ytterligare. i vanlig ordning.
Bullar skall bakas också, förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0